عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شرط تولید پایدار برنامه ریزی واقع بینانه است

مدیر کل دفتر میگو سازمان شیلات ایران در کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو گلستان:

شرط تولید پایدار برنامه ریزی واقع بینانه است

شرط تولید پایدار برنامه ریزی واقع بینانه است

مدیر کل دفتر میگو سازمان شیلات ایران در نخستین جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو گلستان در سال جاری گفت: شرط تولید پایدار برنامه ریزی واقع بینانه است که از تمامی پرورش دهندگان تقاضا داریم در سال تولید پیشرو با توجه به تراکم استخرهای خود، مشکلات تامین غذا و بازار، برنامه ریزی های دقیق را انجام دهند و با ملاحظات واقعی روز و هدف گذاری درست جلو روند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان مهندس وحید معدنی در این جلسه که با حضور جمعی از پرورش دهندگان میگو، مدیر کل و کارشناسان آبزی پروری، گروه بهبود و کیفیت، اداره فنی شیلات گلستان و نماینده دامپزشکی استان برگزار شد، در خصوص اعمال بیمه از سوی مزارع پرورش میگو گمیشان اظهار کرد: در حال حاضر تاکید ویژه ای بر انجام بیمه از جمله عملیاتی نمودن، فراگیری و اجبار نمودن بیمه وجود دارد که بر این اساس تمامی مزرعه داران موظف هستند نسبت به اعلام هزینه های موجود از جمله هر قطعه لارو و هر کیلوگرم میگو به سازمان شیلات اقدام نمایند تا این سازمان این هزینه ها را به صندوق بیمه جهت اعمال هزینه های مورد نظر بیمه ای انعکاس دهد.

بدیهی است اگر مرزعه ای در خصوص بیمه کم کاری نماید پروانه تولید دریافت نخواهد کرد.
وی در خصوص همکاری تنگاتنگ و مسالمت آمیز اداره کل شیلات گلستان و سازمان دامپزشکی بیان داشت: بی شک استان گلستان یکی از استانهای پیشرو و مثال زدنی در خصوص همکاری با سازمان دامپزشکی است و مسائل حل نشدنی بین این دو اداره وجود ندارد. از پرورش دهندگان تقاضا داریم دستورالعمل هایی که از سوی این دو سازمان ابلاغ می شود را با دقت مطالعه کرده و مشکلات خود را در این زمینه به صورت مکتوب به سازمان شیلات اعلام نمایند.
مهندس معدنی تولید و تکثیر میگو را منوط به رعایت ممیزی های سازمان دامپزشکی دانست و تصریح کرد: در تولید مولد و تکثیر میگو تمام ممیزی های سازمان دامپزشکی بدون کم و کاست باید رعایت شود. چرا که تکثیر اولین و مهم ترین حلقه تولید است و کوتاهی در این مسیر به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست و مراکز تکثیر باید در تعامل 100 درصدی با سازمان دامپزشکی باشند.
مدیر کل دفتر میگو سازمان شیلات ایران در پایان اذعان داشت: از تمامی پرورش دهندگان و مزرعه داران تقاضا داریم هر گونه مشکل و مسائلی در خصوص تامین نهاده های مورد نیاز از جمله خوراک آبزیان دارند بیان نمایند تا این کم و کاستی ها از سوی سازمان شیلات ایران در اسرع وقت پیگیری شود.
گفتنی است تاکنون در کشور 706 میلیون قطعه لارو در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان تولید شده که از این میزان 600 میلیون قطعه در 1850 هکتار از مزارع این دو استان ذخیره سازی شده است.
لازم به ذکر است ذخیره سازی بچه میگو در مزارع استان گلستان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می شود و به مدت 45 روز ادامه خواهد داشت.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 344
  • کد خبر : 61405