عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همه مکلفیم راهکار مناسب جهت کاهش ریسک تولید ارائه دهیم

مدیر کل شیلات گلستان در کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان:

همه مکلفیم راهکار مناسب جهت کاهش ریسک تولید ارائه دهیم

 

همه مکلفیم راهکار مناسب جهت کاهش ریسک تولید ارائه دهیم

مدیر کل شیلات گلستان گفت: همه ما از بخش دولتی تا سرمایه گذاران مکلفیم با ارائه راهکار مناسب و درست در جهت کاهش ریسک تولید در مجتمع پرورش میگو گمیشان، گام برداریم.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیات گلستان مهندس سید جواد قدس علوی در جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم درفصل پرورش سال99 به تولید قابل قبول برسیم و این امر جز با همفکری و همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی مسیر نخواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر مزارع مشغول پاکسازی و امحا لاشه های میگو و ضدعفونی استخرهای خود هستند که در واقع می توان گفت فصل پرورش سال 99 به نوعی با انجام الزامات بهداشتی اغاز شده است.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به استقبال متقاضیان از سرمایه گذاری در مجتع پرورش میگو گمیشان تصریح کرد: هم اکنون و با وجود تجربه وجود بیماری در مجتمع میگو گمیشان همچنان درخواستمتقاضیان جهت سرمایه گذاری در این مجتمع وجود دارد چرا که دنیا به این باور ررسیده است که در کنار بیماری هم می توان تولید داشت و در واقع بیماری جز لاینفک هر تولیدی آن هم از نوع موجود زنده است اما باید با تعامل بخش خصوصی و دولتی و صد البته رعایت الزامات بهداشتی پیش از آغاز فصل پرورش گام در مسیر تولید سال جدید بگذاریم.

مهندس قدس علوی با تاکید بر نقش تولید کننده در کنار حاکمیت گفت: تولید کننده و حاکمیت در کنار هم می توانند پتانسیل تولید را حفظ کنند چرا که در مسیر این تعاملظرفیت ها در کنار هم قرار خواهند گرفت و پس از هم افزایی یقینا نتیجه مطلوب که همان تولید مناسب و مورد نظر است حاصل خواهد شد.

وی با اختصاص فرصتی 10 روزه به مزارع جهت تکمیل پاکسازی استخرها از آلودگی اظهار کرد: تمامی مزارع ظرف 10 روز آینده پاکسازی خود را تکمیل کرده و سعی در امحا کانون آلودگی نمایند چرا که در غیر این صورت دامپزشکی مجوز ذخیره پست لارو را صادر نخواهد کرد.

مدیر کل شیلات گلستان در پایان گفت: در راستای استفاده از خرد جمعی از سرمایه گذاران تقاضا داریم گزنیه های پیشنهادی خود در زمینه های مختلف اعم از فیلتراسیون، نرسری، رزروار و ... را در قالب طرحی با لحاظ هزینه ها ارائه دهد تا در کمیته میگو استان مطرح شده و در مورد آن تصمیم گیری شود.

همچنین در این جلسه مهندس معدنی رئیس اداره میگو سازمان شیلات ایران با تاکید بر بیمه نمودن مزارع در آغاز فصل تولید میگو گفت: صندوق بیمه در سال جاری دو طرح بیمه با عنوان بیمه پایه اجباری و بیمه تکمیلی جهت مزارع پرورش میگو در نظر گرفته است که بیمه پایه شامل وقوع بیماری، طوفان، سیل و ... می شود و در بیمه تکمیلی هم عواملی همچون عقب نشینی آب دریا و .. به عنوان عامل ریسک مطرح شده اند.

وی اذعان داشت: با توجه به اهمیت بحث بیمه انتظار می رود تمامی سرمایه گذاران در آغاز فصل تولید نسبت به بیمه مزارع خوداقدام نمایند. بیمه به عنوان یک پشتیبان لازم است در حال حاضر نیز 70 درصد حق بیمه را دولت تقبل کرده است و سرمایه گذاران تنها با پرداخت 30 درصد می توانند مزارع خود را بیمه نمایند.

مهندس معدنی در پایان خاطرنشان کرد: هر مطلبی که در جلسات عنوان می شود بی شک به نفع پرورش دهنده خواهد بود. حاکمیت به عنوان تسهیل گر جهت آماده سازی زیرساخت ها در کنار شما خواهد بود. اما این سرمایه گذار است که قبل از سرمایه گذاری باید مطالعات لازم را در خصوص طرح انجام دهند.

گفتنی است در این جلسه پرورش دهندگان میگو استان نیز ضمن ارائه گزارش از وضعیت جمع آوری و ضدعفونی مزارع خود، جهت آغاز سال جدید تولید میگو اعلام آمادگی کردند.

لازم به ذکر است جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان با حضور مدیر کل شیلات گلستان، رئیس اداره میگو سازمان شیلات ایران، مدیر کل دامپزشکی استان، رئیس مرکز تحقیقات ذخائر آبهای داخلی گرگان، رئیس صندوق بیمه کشاورزی استان و جمعی از سرمایه گذاران مجتمع پرورش میگو گمیشان در محل سالن جلسات اداره کل شیلات گلستان برگزار شد.




نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 287
  • کد خبر : 67905