عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پایان اجرای طرح ملی پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی در استان گلستان


پایان اجرای طرح ملی پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی در استان گلستان

پایان اجرای طرح ملی پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی در استان گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از پایان اجرای طرح ملی پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی در استان گلستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری درباره این طرح ملی ، گفت: پژوهشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای گفتمان پژوهشی خود به منظور ارزیابی و بررسی وضعیت فرهنگی بین کنشگران اجتماعی در کشور ایران، در زمان های مختلف، مطالعاتی را در سراسر کشور انجام می دهد.
وی افزود: متعاقبا یافته های حاصل از مطالعات فرهنگی نقش مهمی می تواند در سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی در سطح کشور و استان داشته باشد که پیش شرط اصلی این مهم، سنجش دقیق وضعیت و جمع آوری اطلاعات صحیح توسط تیم تحقیقاتی در هریک از استان های کشور است.
وی تصریح کرد: سنجش نحوه گذراندن اوقات فراغت و میزان بهره مندی کنشگران از کتاب، روزنامه، مطبوعات، رادیو و تلویزیون و سایر رسانه ها، ارزیابی فعالیت های هنری، ورزشی و تفریحی پاسخگویانی که کاملا به صورت حرفه ای و تصادفی انتخاب می شوند، از جمله اصلی ترین رسالت طرح مطالعاتی پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در موج سوم آن بوده است.
کشمیری خاطر نشان کرد: متعاقبا در استان گلستان پس از هماهنگی های به عمل آمده، حسین جعفری پژوهشگر اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان گلستان، از طرف مجری طرح پژوهشکده وزارت ارشاد به عنوان مجری طرح در استان گلستان منصوب شد.
این مدیر استانی ادامه داد: در ابتدا پس از برگزاری ٥ جلسه آموزشی برای پرسشگران در اداره کل ارشاد، جمع آوری اطلاعات در چهار شهرستان گرگان، علی آباد، بندرگز، گنبد کاووس و همچنین ٢٠ روستای استان گلستان از اواخر فروردین آغاز و و با نظارت و اجرای دقیق، اکنون به پایان رسیده است.
وی افزود: پس از آموزش های لازم به تیم مطالعاتی در استان گلستان، پرسشنامه ای ١٠ صفحه ای با ١٢٢ سوال در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، با هماهنگی دستگاه های انتظامی به صورت کاملا مشخص و علمی بین ٣٤٢ نفر از شهروندان و ١٢٠ پرسشنامه با هماهنگی دهیار و اعضای شوراها، بین ساکنان ٢٠ روستا در استان گلستان، توزیع و اطلاعات لازم جمع آوری شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در خاتمه اظهار کرد: به لطف خدا اطلاعات لازم در چارچوب و ضوابط پژوهشکده وزارت فرهنگ و ارشاد جمع آوری و یافته های بدست آمده جهت برنامه ریزی ملی و استانی در حوزه های فرهنگی به تهران ارسال شد.
یادآوری می شود  همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در راستای رسالت های پژوهشی و مطالعاتی در حوزه فرهنگ و مطالعات اجتماع، آمادگی لازم را جهت اجرا و انجام طرح های ملی در موج چهارم و طرح های بعدی پژوهشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .