عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستآوردها، برنامه ها و افق های حوزه مطبوعات و رسانه گلستان تشریح شد


دستآوردها، برنامه ها و افق های حوزه مطبوعات و رسانه گلستان تشریح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان  ضمن اشاره به نقش مطبوعات و رسانه در توسعه بخشی در جامعه، گفت: با توجه به اهمیت مطبوعات برای نقش آفرینی و مشارکت در توسعه استان و به تبع آن توسعه کشور؛ باید قدردان بود و روز خبرنگار فرصتی است که از اصحاب رسانه استان تجلیل شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری افزود: توانمندسازی خبرنگاران مورد تاکید است و در سال گذشته تلاش شد که کارگاه آموزشی را برای خبرنگاران برگزار کنیم که 4 کارگاه آموزشی با عناوین  «فن بیان و گفتگو»، «خبرنویسی و گزارش نویسی» برگزار شد و در سال جاری نیز نگاه بر این خواهد بود که در حوزه آموزش نگاه تخصصی تری را داشته و 4 کارگاه آموزشی تخصصی و حرفه ای خبرنگاری را برگزار کنیم .
وی ادامه داد: تشکیل کارگروه مطبوعاتی رتبه بندی خبرنگاران را در اولویت برنامه ها خواهیم داشت که تا پایان شهریورماه شاهد رتبه بندی و صدور کارت خبرنگاری خبرنگاران باشیم .
این مدیر استانی، اظهار کرد: سال گذشته در همایش استانی روز خبرنگار از کلیه خبرنگاران عضو خانه مطبوعات تجلیل شد و در پایان سال هم در برنامه جشنواره رسانه با عنوان گام دوم انقلاب از 140 خبرنگار تجلیل شد. همچنین در سال گذشته به تعدادی از خبرنگاران تسهیلات مشاغل خانگی اعطا شد و در سال جاری در صورت ابلاغ تسهیلات به خبرنگاران هم پرداخت می شود.
عادله کشمیری افزود: در سال گذشته و امسال پیگیر ساماندهی بیمه خبرنگاران بودیم که خبرنگاران فعال بتوانند از تسهیلات حمایتی بیمه که از طریق «کارگاه دفاتر نشریات و بیمه حمایت از صندوق اعتباری هنر» می باشد، استفاده نمایند که در حال حاضر حدود 100 نفر از خبرنگاران از تسهیلات بیمه ای استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: فعالان شاغل در رسانه‌های فاقد کد کارگاهی و تمام افرادی که در رسانه‌ها به صورت دورکاری، پاره وقت یا تمام وقت، در مشاغل مختلف مشغول به ‏فعالیت بوده و تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند هم، می‌توانند از مزایای بیمه استفاده کنند. همچنین فعالان رسانه‌ای فاقد بیمه می‌توانند با ‏مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانی ‏e-rasaneh.ir‏ پس از ثبت نام، نسبت به بهره مندی از بیمه اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین جشنواره تخصصی رسانه را در برنامه های اداره کل خواهیم داشت و از خبرنگاران و فعالان رسانه در حوزه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توسعه همه جانبه استان و ... تجلیل خواهیم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، گفت: موضوع اردوی رسانه ای خبرنگاران در حال بررسی است که به عنوان یک کارگاه آموزشی از یک رسانه ممتاز کشوری بازدید شود.
کشمیری اظهار کرد: در هفته خبرنگار پیش رو (12 تا 17 مردادماه) در سال جاری از خبرنگاران و فعالان رسانه ای  به ترتیب خبرنگاران عضو خانه مطبوعات، خبرنگاران مورد تایید کارگروه مطبوعات، خبرنگاران فعال در حوزه های (تقدیر و تجلیل از اهالی رسانه که در یک سال گذشته، افتخاراتی در حوزه ی رسانه داشتند، تقدیر و تجلیل از رسانه هایی که در حادثه سیل، حضور فعال داشتند، تقدیر و تجلیل از رسانه هایی که در بحث آسیب های اجتماعی فعالیت داشتند) و به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید شده است در هفته خبرنگار از خبرنگاران و فعالان رسانه ای نشریات استانی دیدار داشته و پیگیری مشکلات و خواسته های نشریات باشند.
وی در خاطر نشان کرد، اظهار داشت: برای حمایت از نشریات استانی، آگهی ثبتی را به نشریات استانی اختصاص دادیم و با رایزنی با دستگاه های اجرایی تلاش کردیم که آگهی دولتی را بین نشریات استانی توزیع کنیم و با توجه به اینکه سال گذشته 30 درصد توزیع آگهی دولتی به نشریات استانی اختصاص پیدا کرده بود با حمایت دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه که جای تشکر هم دارد با احتساب آگهی های ثبتی به 70 درصد رسیده است. (این موضوع به صورت غیر مستقیم حمایت از شاغلان نشریات استانی و خبرنگاران فعال خواهد بود)
کشمیری در خاتمه با اشاره به سیاست تصمیم گیری مشارکتی، اظهار کرد: برگزاری نشست ماهیانه با مدیران مسئول نشریات استانی که تا کنون 4 جلسه تشکیل شده است که آن در جریان مشکلات نشریات و خبرنگاران قرار می گیریم تا از خرد جمعی اصحاب رسانه در رفع مشکلات استفاده نماییم.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .