عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نخستین جلسه هم اندیشی جشنواره ملی دوسالانه آیات با موضوع نگارگری تشکیل شد


نخستین جلسه هم اندیشی جشنواره ملی دوسالانه آیات با موضوع نگارگری تشکیل شد

نخستین جلسه هم اندیشی جشنواره ملی دوسالانه آیات با موضوع نگارگری تشکیل شد

 نخستین جلسه هم اندیشی جشنواره  ملی دوسالانه آیات با موضوع نگارگری و طراحی سنتی با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، رییس انجمن هنرهای تجسمی گلستان و جمعی از مسئولان ستادی مدعو  در ظهر سه شنبه 8 مرداد ماه تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در ابتدای این نشست محمد رعیت رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هدف از برپایی این جلسه را هم اندیشی برای برپایی جشنواره دوسالانه آیات با موضوع نگارگری به میزبانی استان گلستان اعلام کرد و گفت: باید با تلاش و خردجمعی تا 15 مرداد ماه طرح جشنواره را به معاونت قرآن  و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنیم.
وی با اشاره به اینکه امید است با وفاق و همدلی و با نگاهی علمی و تخصصی بتوانیم جشنواره ای ماندگار در گستره ی ملی برگزار کنیم، افزود: بخشی از تامین بودجه جشنواره بر عهده استان و بخشی از آن بر عهده معاونت قرآن  و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با ارسال به موقع طرح در طی یک زمان بندی و برنامه ریزی مناسب قدمی در راستای فعالیت های قرآنی برداریم.
در ادامه جلسه رمضان یازرلو معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه برپایی این جشنواره باید برای استان دستاورد داشته و صرفا میزبان  نباشیم، گفت: امیدوارم در کنار برپایی این رویداد هنری و ارزشی و معنوی اتفاق های خوبی برای هنر و هنرمندان استان رقم بخورد.
وی با اعلام آمادگی کامل معاونت هنری در  همراهی فعالیت های قرآنی و جشنواره ی پیش رو، اظهار کرد: با بررسی و آسیب شناسی جشنواره های قبلی، صرفه جویی های بهتر، بهره مندی از ظرفیت تخصصی انجمن هنرهای تجسمی و تنظیم دقیق و صحیح فرخوان شاهد جشنواره ای پویا و ماندگار باشیم.
یادآوری می شود در این جلسه؛ مفاد فراخوان، کمیته بندی برای جشنواره،نگاه کیفی و تکریم هنرمدان، کارگاه های آموزشی، دعوت از اساتید شاخص و دبیر هنری نام آشنا، نیازهای سخت افزاری، خرید آثار فاخر و برگزیده، از عمده موارد مطروحه توسط حاضران در نخستین جلسه هم اندیشی جشنواره دوسالانه آیات با موضوع نگارگری بود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .