عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه شورای مهارت استان گلستان برگزار شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان:

اولین جلسه شورای مهارت استان گلستان برگزار شد

اولین جلسه شورای مهارت استان گلستان برگزار شد

اولین جلسه شورای مهارت استان در سال 98 با هدف تبیین و تشریح طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با حضور علی نذیری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان، سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان و اعضای شورای مهارت استان در محل استانداری گلستان در روز چهارشنبه 27 شهریور برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، نذیری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در این جلسه گفت: مهارت آموزی یک ضرورت است و طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با توجه به قرار داشتن در اسناد بالا دستی و مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، از اهمیت فراوانی برخوردار است. 
سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در ابتدای جلسه ضمن تبیین و تشریح طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، اظهار کرد: این طرح در راستای اجرایی نمودن بند 2 سیاست های کلی اشتغال، ابلاغ مقام معظم رهبری و بند 5 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت اشتغال فرصت های موجود و مورد نیاز جامعه بویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت های بخش غیر دولتی در توسعه آموزش های مهارتی می باشد. 
وی افزود: تعهد طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سال 97 استان 1200 نفر بوده که عملکرد این اداره کل در سال 97، 1207 نفر بوده است. 
وی همچنین تصریح کرد: در سال 97، 447 بنگاه اقتصادی در سامانه ثبت شد و این آموزش ها در 207 حرفه آموزشی به مهارت آموزان در محیط کار واقعی ارائه گردید. 
حسینی طلب گفت: تعهد این طرح در سال جاری 1951 نفر است که عملکرد این اداره کل تاکنون 935 نفر در 397 بنگاه اقتصادی می باشد. 
از مهمترین مصوبات این جلسه،اعلام اولویت های دستگاه های عضو شورای مهارت استان در خصوص اجرای این طرح،همکاری اتاق اصناف با بنگاه های اقتصادی متقاضی مشارکت در طرح و ایجاد سازوکار برای تسریع و تسهیل و تخفیف در هزینه های صدور مجوز فعالیت، اطلاع رسانی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان به واحدهای شهرستانی در خصوص معافیت قانون کار برای بنگاه های اقتصادی مشارکت کننده در طرح در حین آموزش و پذیرش مهارت آموزان، اطلاع رسانی تامین اجتماعی استان به شعب شهری در خصوص معافیت کار از قانون بیمه تامین اجتماعی و پیشنهاد تشکیل کمیته های مهارت در شهرستان ها با نظارت فرمانداران، می باشد. 
شایان ذکر است اعضای شورای مهارت استان شامل معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان، نماینده اتاق اصناف،نماینده تشکل کارگری، نماینده تشکل کارفرمایی، مدیرکل تامین اجتماعی استان، مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان و نماینده سازمان های نیروهای مسلح استان می باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .