عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح «فرهنگ یار» در استان گلستان اجرایی می شود


طرح «فرهنگ یار» در استان گلستان اجرایی می شود

طرح «فرهنگ یار» در استان گلستان اجرایی می شود

 معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در جلسه ی شورای فرهنگ عمومی استان گلستان کلیات طرح «فرهنگ یار» را مبسوط تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، رضا یازرلو در نودمین جلسه پیاپی شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور  حضرت آیت اله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، امام جمعه گرگان و رییس شورا  در روز سه شنبه 14 آبان برگزار شد، درباره طرح فرهنگ یار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، اظهار کرد: وقتی محیط زیست توسط یک ضد فرهنگ آسیب می بیند محیطبان و دوست داران طبیعت روحشان آزرده می شود. در حوزه فرهنگ نیز باید این مهم رقم بخورد تا نسل آینده ایران اسلامی با رفتارها و اعمال غیر فرهنگی آزرده خاطر نشوند در نتیجه برای این مهم؛  طرح «فرهنگ یار» ایده پردازی و در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: طرح فرهنگ یار در راستای بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی طراحی شده و با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گلستان اجرا می شود.
یازرلو بیان کرد: 500 نفر از دانش آموزان به صورت آزمایشی در این طرح در نظر گرفته شده اند و این دانش آموزان به عنوان فرهنگ بانان توسط کمیته ای تخصصی انتخاب می شوند.
وی گفت: در بدو شروع و آغاز طرح با استفاده از ظرفیت و مشارکت نوجوانان سنین 9 تا 14 سال (نسل جوان آینده) به عنوان عناصر مهم جریان ساز رسالت های فردی و اجتماعی معنا پیدا کرده و با ساماندهی و مدیریت توان بالقوه این بخش می توان تغییرات را به منصه ظهور و بروز رساند.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، درباره اهداف و چشم اندازه های این طرح گفت: ترویج و توسعه رفتارهای صحیح فرهنگی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، شناخت و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و رفتارهای ضد فرهنگی، جریان سازی فرهنگی مبتنی بر ارزش های اسلامی، توانمند سازی افراد جامعه در برابر آسیب های اجتماعی، عمومی کردن موضوعات فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب از عمده اهداف و چشم انداز های این طرح است.
یازرلو  در خاتمه به طور مبسوط، مراحل اجرایی طرح،ملزومات، امکانات و منابع مورد نیاز و کارگروه های تخصصی فرهنگ یاران را برای اعضا حاضر در جلسه تشریح کرد. 
یادآوری می شود در پایان جلسه پس از بحث و بررسی های کارشناسی، اجرایی شدن طرح مطروحه توسط اعضا شورا مصوب شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .