عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستگیری 57 نفر متجاوز به میراث‌فرهنگی استان گلستان در سال‌جاری


دستگیری 57 نفر متجاوز به میراث‌فرهنگی استان گلستان در سال‌جاری

 فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری 57 نفر در جرایم مرتبط با میراث‌فرهنگی استان در 8ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سرهنگ حسین گلوی امروز سه‌شنبه 12آذرماه 98 با اعلام این خبر گقت: در راستای انجام ماموریت های ذاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، این افراد به جرم‌های حفاری غیرمجاز، تخریب، خرید و فروش و استفاده از فلزیاب دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
او خاطرنشان کرد: در هشت ماه نخست سال جاری شاهد 11 مورد حفاری غیر مجاز نافرجام در سطح استان بودیم.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌‎فرهنگی گلستان تصریح کرد: یکی از اقدامات یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان در ماه گذشته، تامین حفاظت از جشنواره بین المللی اقوام در دو شهرستان گرگان و گنبد به مدت 10 روز بود که خوشبختانه شاهد برگزاری باشکوه این جشنواره در هر دو شهرستان بودیم.
سرهنگ گلوی گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از تعرض به میراث ملی، فرهنگی و صنایع‌دستی، جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی، حفاری غیرمجاز، انتقال، قاچاق و خریدوفروش غیرمجاز اشیا از جمله وظایف یگان حفاظت است که در انجام این وظایف تمام توان خود را به کار خواهد بست.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .