عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستگیری 132 متجاوز به میراث‌فرهنگی استان گلستان در سال گذشته

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خبر داد؛

دستگیری 132 متجاوز به میراث‌فرهنگی استان گلستان در سال گذشته

دستگیری 132 متجاوز به میراث‌فرهنگی استان گلستان در سال گذشته

 سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری 132 نفر در حوزه جرائم مرتبط با میراث‌فرهنگی و همچنین کشف و ضبط 20 دستگاه فلزیاب در سطح استان طی سال 1400 خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، رحمان فرمانی امروز ‌سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه 1401 با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مأموریت‌های ذاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، در سال گذشته تعداد 132 نفر به جرم‌های حفاری غیرمجاز، خریدوفروش و استفاده از فلزیاب و همچنین تخریب، ساخت‌وساز غیرمجاز دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان همچنین از کشف و ضبط 20 دستگاه فلزیاب در سال 1400 در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با همکاری نیروی انتظامی تعداد 9 دستگاه فلزیاب را در ارتباط با حمل و نگهداری و 11 دستگاه را در ارتباط با خریدوفروش فلزیاب در سطح استان کشف و ضبط کردند.
وی اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت با همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی و در عملیاتی مجزا تعداد 29 مورد حفاری غیرمجاز در مناطق ثبتی و غیر ثبتی سطح استان را در سال گذشته کشف کردند.
 
کشف 43 قلم شیء تاریخی در گلستان
فرمانی در ادامه از کشف و ضبط 43 قلم شیء تاریخی توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گلستان در سال 1400 خبر داد.
وی تأکید کرد: حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی وظیفه‌ای همگانی است، ازاین‌رو باید تمام آحاد مردم در پیشگیری از هرگونه آسیب مرتبط با این مواریث ارزشمند، همراه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان باشند.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بابیان این‌که تعامل مستمر مردمی با یگان حفاظت عاملی مؤثر در ارتقای امنیت مواریث تاریخی است، تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .