عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستگیری 24 متجاوز به میراث‌فرهنگی گلستان در مهرماه سال جاری


دستگیری 24 متجاوز به میراث‌فرهنگی گلستان در مهرماه سال جاری

دستگیری 24 متجاوز به میراث‌فرهنگی گلستان در مهرماه سال جاری

 فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری 24 نفر در جرائم مرتبط با میراث‌فرهنگی استان در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: در ماه گذشته بیش از 4 هزار بازدید از ابنیه و اماکن تاریخی-‎فرهنگی استان اجرایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سرهنگ سیدفرامرز میر امروز سه‌‎شنبه 11 مهرماه 1400 با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مأموریت‌های ذاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، این افراد به جرم‌های حفاری غیرمجاز، خریدوفروش و استفاده از فلزیاب دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در مهرماه سال 1400 نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با همکاری نیروی انتظامی تعداد یک دستگاه فلزیاب را در ارتباط با حمل و نگهداری و 4 دستگاه را در ارتباط با خریدوفروش فلزیاب در سطح استان کشف و ضبط کردند.
او اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت با همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی و در عملیات‌هایی مجزا تعداد 3 مورد حفاری غیرمجاز در مناطق ثبتی و غیر ثبتی سطح استان را در ماه گذشته کشف کردند. به دنبال اقدامات یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در ماه گذشته، 8 مورد شیء تاریخی کشف‌ شد.
سرهنگ میر بیان کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از تعرض به میراث تاریخی، جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی، حفاری غیرمجاز، انتقال، قاچاق و خریدوفروش غیرمجاز اشیا ازجمله وظایف یگان حفاظت است که در انجام این وظایف تمام توان خود را به کار خواهد بست.
او تصریح کرد: با توجه به پراکندگی آثار و اماکن تاریخی در استان گلستان و  لزوم حفاظت و صیانت هر چه بهتر از این مواریث، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مستمر از مکان‌های تاریخی بازدید و با متخلفانی که به‌صورت پایشی و گزارش مردمی شناسایی‌شده‌اند، از طریق مراجع قانونی برخورد می‌کند.
اجرای بیش از 4 هزار بازدید از ابنیه و اماکن تاریخی-‎فرهنگی استان گلستان
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان به میزان بازدیدهای صورت‌گرفته از ابنیه و اماکن تاریخی-فرهنگی استان طی ماه گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: طی مهرماه سال جاری تعداد 4285 مورد بازدید از آثار، ابنیه، حرایم تاریخی و پایگاه‌های مستقر در شهرستان‌های استان توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی صورت‌گرفته است.
او همچنین از اجرای 13 گشت شبانه به‌منظور برخورد با باندهای قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی در سطح استان خبر داد.
سرهنگ میر تأکید کرد: با توجه به اینکه حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی وظیفه‌ای همگانی است، ازاین‌رو  باید تمام آحاد مردم در پیشگیری از هرگونه آسیب مرتبط با این مواریث ارزشمند، همراه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان باشند.
او بابیان اینکه تعامل مستمر مردمی با یگان حفاظت عاملی مؤثر در ارتقای امنیت مواریث تاریخی است، گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس 32241557-017 در میان بگذارند.
 

دستگیری 24 متجاوز به میراث‌فرهنگی گلستان در مهرماه سال جاری


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .