عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سربلندی واقدام جهادی کارکنان گازگلستان درمهار بحران رانش زمین وجلوگیری ازقطع گاز منطقه دوزین شهرستان مینودشت


سربلندی واقدام جهادی کارکنان گازگلستان درمهار بحران رانش زمین وجلوگیری ازقطع گاز منطقه دوزین شهرستان مینودشت

بر اثر رانش زمین در منطقه کوهستانی دوزین از توابع شهرستان مینودشت که ناشی از بارش باران و سست شدن خاک منطقه بود باعث تخریب و پارگی خط ۸ اینچ ۲۵۰ شرکت گاز شد.

به گزارش روابط عمومی، مهندس محمد رحیم رحیمی مدیر عامل گاز گلستان در این رابطه گفت: درساعت ۹ صبح روز جمعه، پنجم اردیبهشت سال ۹۹ طی تماسی از مرکز امداد شهر دوزین، گزارش نشتی شدید گاز در مسیر خط تغذیه دوزین به روستای مجموعه در منطقه ترسه مینودشت واصل شد که  بلافاصله اقدامات اولیه جهت افزایش ایمنی وکاهش  فشار خط صورت پذیرفت.

وی اذعان داشت: در ادامه جهت هماهنگی های لازم موضوع به اطلاع  فرمانداری. ستاد بحران . پخش فرآورده نفتی . اداره راه و نیروی انتظامی و سایر ادارات ذیربط رسانده شد تا با همکاری و همیاری هم  نسبت به رفع این مشکل و قطع سریع جریان گاز اقدام شود.

 مهندس رحیمی ادامه داد: خوشبختانه با حضور فرماندار شهرستان و اقدامات اولیه همه دستگاهها جلوی اتفاقات بعدی گرفته شد و کارکنان گاز گلستان در یک مانور واقعی توانستند با همراهی سایر ادارات شهرستان با رعایت کلیه مسائل ایمنی و بهداشتی کوتاهترین راه ممکن را انتخاب کرده و این بحران طبیعی را مدیریت کنند.

 وی افزود: در این عملیات حدود ۱۳ روستا با ۱۳۱۰ مشترک در معرض قطع گاز قرار گرفته بودند که با توجه به موقعیت زمین و احتمال ادامه دار بودن رانش فوق، روش موقت جهت رفع نشتی انتخاب گردیده که بلافاصله با رعایت کلیه مسائل ایمنی منطقه، عملیات حفاری و رفع نشتی گاز با توجه به اینکه شرایط زمین و نوع خاک بسیار خطرآفرین بود ولی خوشبختانه باهمکاری پیمانکار منطقه و نیروهای بهره برداری ، امدادی ، عملیاتی ، پشتیبانی و مهندسی مشکل حادث شده در این ایام سرد با حداقل قطع گاز در کوتاهترین زمان، بصورت موقت حل گردید.

مهندس رحیمی تصریح کرد: با وجود این نیروهای امدادی جهت پشتیبانی در منطقه حاضر بودند و بصورت مستمر منطقه را رصد می کردند.

  مدیر عامل گاز گلستان در ادامه ضمن تشکر از مساعدت فرماندار و سایر مسئولین گرامی ، کارکنان این شرکت و پیمانکاران مجری پروژه و همچنین ازصبوری و همکاری خوب مردم منطقه که در این شرایط سخت کرونایی مانع اجرای کار نشده، قدردانی کرد و فراهم نمودن آرامش  و امنیت مردم را اقدامی با ارزش و افتخاری بزرگ برای خود و سایر همکاران دانست.

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .