عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام تبریک مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان به‌مناسبت آغاز هفته صنایع‌دستی


پیام تبریک مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان به‌مناسبت آغاز هفته صنایع‌دستی

پیام تبریک مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان به‌مناسبت آغاز هفته صنایع‌دستی

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در پیامی فرارسیدن روز و هفته گرامیداشت صنایع دستی را به فعالان این حوزه تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، پیام احمد تجری به این مناسبت به شرح زیر است:
در دنیای امروز که نشانه استیلای تکنیک بر روح انسان است، صنایع دستی یعنی دمیدن روح لطافت به این زندگی خشن و انسان تا هست لطافت را می خواهد و صنایع دستی این نیاز مبرم انسان را برآورده می کند. یکی از خصوصیات صنایع دستی این است که این صنعت حاصل روح ملت ها و آئین فرهنگ ملی کشورهاست.
صنایع دستی، روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است که از گذشته با شکوه و استوار به عنوان هنری فاخر در هر دوره ای از زمان حضور داشته است.
قرآن کریم به عنوان مهم ترین و آخرین کتاب سعادت بخش، از هنگام نزول و سپس کتابت آن به دست کاتبان، از مهم ترین دست مایه ها برای الگوگیری هنرمندان صنایع دستی در راه تعالی و نهادینه کردن هنر متعهد برای رستگاری نوع بشر بوده است، هنرمندان با این کار اطاعت و بندگی انسان را در مقابل خالق یکتا در آثارشان به نمایش گذاشته اند و کلمات الهی، برای نخستین بار به وسیله هنر در قلب انسان ها نفوذ می کند.
بدیهی است توسعۀ صنایع دستی که نیازمند کیفیت تولید، بازاریابی و تبلیغات است، می تواند در تعامل و همراهی با حوزه میراث فرهنگی و به عنوان دوبال صنعت گردشگری ، به گسترش و رویش آن در سال جهش تولید کمک شایانی نماید.
استان گلستان با برخورداری از تنوع اقوام و همچنین دارا بودن بیش از 30 هزار نفر هنرمند و 28 رشته بومی و 80 رشته فعال حرف های زیادی در حوزه صنایع دستی کشور دارد و هر یک از محصولات صنایع دستی هنرمندان این استان می تواند از طرق گوناگون مانند صادرات، نمایش در نمایشگاه های خارجی یا تجارت چمدانی، به عنوان پیامی فرهنگی از این آب و خاک به سراسر جهان ارسال و معرفی شود که خود موجبات رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی را از طریق افزایش اشتغال رقم زند.
اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن ۲۰ خرداد روز جهانی و هفته صنایع دستی را به هنرمندان سلیم النفس ایران اسلامی و علی الخصوص هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

احمد تجری
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .