عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رفع تصرف بیش از 32 هکتار از اراضی دولتی و ملی گلستان در سال گذشته

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد؛

رفع تصرف بیش از 32 هکتار از اراضی دولتی و ملی گلستان در سال گذشته

 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از رفع 17 تصرف اراضی با مساحت 302126 مترمربع از اراضی دولتی و ملی در سال ۹۹ و 10000 مترمربع در سه ماهه اول سال 1400 خبر داد.‏

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان گلستان، مهندس حسین محبوبی درباره اقدامات این اداره کل در رفع تصرفات اراضی دولتی و ملی اظهار داشت: با تلاش یگان حفاظت اراضی این اداره کل ضمن اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۹۹ تعداد 17 مورد تعرض به اراضی دولتی و ملی در استان صورت گرفته بود که به فوريت رسيدگی و با حکم مراجع قانونی رفع تصرف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان تشريح کرد: 302 هزار و 126 متر مربع از اراضی دولتی و ملی به ارزش 310 میلیارد ريال در سال 1399 به استناد قانون آیین دادرسی کیفری (جرائم مشهود) رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: همچنین با اجرای 2 مورد حکم قضایی قطعی خلع ید، 24 هزار و 706 متر مربع از اراضی دولتی و ملی به ارزش 23 میلیارد ريال در استان به بیت المال بازگردانده شد.

مهندس محبوبی اراضی رفع تصرف شده در سال 1399 را در مجموعبیش از 32 هکتار و با ارزش بالغ بر 333 میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان همچنین مجموع رفع تصرفات فوری رادر سه ماهه نخست سال 1400 ، 10 هزار متر مربع و به ارزش دو میلیارد ریال و رفع تصرفات با اجرای یک مورد حکم قطعی خلع ید 60 هزار مترمربع به ارزش شش میلیارد ریال عنوان کرد .

وی افزود: یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی گلستانبا قاطعیت و سرعت با استفاده از ظرفیت های قانونی با هر گونه زمین خواری و دست اندازی به اراضی دولتی و ملی برخورد می نماید.

مهندس محبوبی تصریح کرد: سامانه ارتباط مردم با یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان در زمینه زمین خواری با شماره۱۶۵۶ ،بدون نیاز به پیش شماره ، آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارشات مردمی در راستای مقابله با هرگونه تصرف اراضی این اداره کل درسراسر استان می باشد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .