عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تولیدکنندگان متقلب، راهی زندان شدند


تولیدکنندگان متقلب، راهی زندان شدند

تولیدکنندگان متقلب، راهی زندان شدند

 تولیدکنندگان کالای تقلبی که نشان استاندارد را جعل و روی کالای خود حک کرده بودند، راهی زندان شدند.

در پی بازرسی میدانی کارشناسان استاندارد گلستان از سطح بازار، یک کارگاه بزرگ تولید روغن موتور و ضد یخ تقلبی در شهرستان مینودشت شناسایی شد.
همچنین در خلال این بازرسی ها، یک کارگاه تولید فیلتر هوای تقلبی خودرو در شهرستان گرگان شناسایی شد که محصولات آن فاقد علامت استاندارد تولید شده بود.
کالاهای شناسایی شده، ضمن تنظیم صورتجلسه، توقیف و پرونده به مرجع قضائی ارجاع شد.
پس از دادرسی های معمول، تولیدکنندگان کالاهای تقلبی و جاعلان نشان استاندارد، مطابق رأی مراجع قضائی به حبس محکوم و روانه زندان شدند.
روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان در پی انتشار این خبر، از شهروندان درخواست کرد در هنگام خرید کالا ضمن توجّه به نشان استاندارد و کد 10 رقمی درج شده زیر آن، در صورت مشاهده کالاهای غیر استاندارد، موضوع را از طریق شماره تماس 1517 یا سامانه پیامکی 30001517 به اداره کل استاندارد گلستان اعلام نمایند.
به موجب قانون سازمان ملی استانداردایران تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و نیز استفاده از نشان استاندارد بر روی کالاها، بدون اخذ مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، جرم تلقی شده و مجازات قانونی در پی دارد و تمام تولیدکنندگان ‌کالای مشمول استاندارد اجباری موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده‌های تولیدی و تمدید آن در زمان مشخص هستند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .