عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مسئولین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با رئیس دانشگاه جامع سامرا


نشست مسئولین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با رئیس دانشگاه جامع سامرا

نشست مسئولین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با رئیس دانشگاه جامع سامرا

 نشست مشترک مسئولین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دکتر صباح، رئیس دانشگاه جامع سامرا عراق، با هدف تسهیل در ارتباط علمی، تحقیقاتی و پژوهشی و تبادل اعضای هیأت علمی و دانشجویان بین‌ دو دانشگاه و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین معصومی، رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعة کشور و نماینده جامعة المصطفی در عراق، در سالن اندیشه دانشگاه برگزار شد‌.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این نشست ضمن خیر مقدم به هیئت عراقی بیان کرد کشور ایران و عراق به دلیل وجود اشتراکات فراوان، نزدیکی خاصی را با یکدیگر دارند.

 دکتر کاشانی‌نژاد افزود: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشگاهی کاملاً تخصصی بوده و تقریباً تمامی رشته‌های مرتبط با این حوزه را در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داراست و توانسته در رتبه‌بندی‌های داخلی و خارجی، جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهد. 

 وی با اشاره به تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه گفت: امیدواریم با برطرف شدن بیماری کرونا، تعداد دانشجویان غیرایرانی بیشتر شده و بتوانیم خدمات مناسب آموزشی، رفاهی و ورزشی بیشتر و بهتری را به آنها ارائه دهیم.

 دکتر کاشانی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به وجود رشته‌ کشاورزی در دانشگاه جامع سامرا، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آمادگی هرگونه فعالیت‌ و همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی و تبادل اعضای هیأت علمی و دانشجو با این دانشگاه را داراست.

در ادامه رئیس دانشگاه جامع سامرا عراق در این نشست با بیان اینکه دانشگاه دارای سه محور شامل علوم خاص و تجربی، علوم انسانی و علوم اسلامی است گفت: دانشگاه جامع سامرا دارای ۹ دانشکده و ۳۰ گروه علمی بوده و دانشکده کشاورزی در آن به تازگی تاسیس شده است.

وی افزود: دانشگاه جامع سامرا توانسته است نسبت به سایر دانشگاه‌های عراق، پیشرفت‌های زیادی را داشته باشد و اکنون در رتبه‌های جهانی، از جایگاه مناسبی برخوردار است.

  وی شیوع ویروس کرونا را فرصت مناسبی برای پیشرفت‌های علمی و اختراعات بیشتر در دانشگاه سامرا دانست و تصریح کرد: در مدت همه‌گیری ویروس کرونا، این دانشگاه توانست بیش از ۲۲ محصول را با همکاری دانشکده کشاورزی تولید و به بازار ارائه دهد.

 دکتر صباح در پایان به همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دو دانشگاه و استفاده از تجربیات یکدیگر تاکید کرد.

 گفتنی‌ است: رئیس دانشگاه جامع سامرا عراق و هیأت همراه از آزمایشگاه‌ها و امکانات آموزشی، مجتمع ورزشی و استخر آفتاب، مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری صنایع غذایی و فعالیت‌های کارآفرینی دانشجویان و بوستان طبیعت دانشگاه بازدید کردند.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .