عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازگشايي مسير تردد صيادان و پرورش دهندگان به دريا با لايروبي رودخانه و مصب گرگانرود

همزمان با هفته دولت انجام شد؛

بازگشايي مسير تردد صيادان و پرورش دهندگان به دريا با لايروبي رودخانه و مصب گرگانرود

بازگشايي مسير تردد صيادان و پرورش دهندگان به دريا با لايروبي رودخانه و مصب گرگانرود

مدير كل شيلات گلستان گفت: همزمان با هفته دولت سالجاري، فاز اول احداث سايت پشتيبان مزارع پرورش ماهي در قفس و اسكله شناوري صيادي شامل احداث حوضچه پهلوگيري شناورها و لايروبي مسير رودخانه و مصب گرگانرود و دريا با اعتبار ۸ ميليارد تومان از محل اعتبارات ملي، از جمله طرح هاي عمراني اداره كل شيلات گلستان، جهت تسهيل در امور پرورش دهندگان قفس و پن و جامعه صيادي استان راه اندازي شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس اسماعيل جباري در مراسمي كه با حضور نماينده مردم غرب استان در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار، دادستان و بخشدار مركز شهرستان گميشان، ائمه جمعه شهرستان گميشان و جمعي ديگر از مسئولين برگزار شد تصريح كرد: خوشبختانه انجام لايروبي مسير رودخانه و مصب گرگانرود، مسير تردد پرورش دهندگان به دريا جهت پرورش ماهي در قفس و پن هاي مستقر در دريا، فراهم شده و اميدواريم امسال شاهد توليدي پر رونق در اين بخش باشيم.
وي با اشاره به پروژه هاي قابل افتتاح شيلات در هفته دولت امسال اظهار كرد : در هفته دولت سال جاري شاهد افتتاح ۱۱ طرح تسهيلاتي و عمراني با اعتبار ۲۶ ميليارد و ۹۵۰ ميليون تومان خواهيم بود كه اشتغال مستقيم ۱۲۶ نفر را به همراه دارد.
وي يادآور شد : ۴ مزرعه پرورش ميگو گميشان ۲؛مزرعه پرورش ماهيان گرمابي در شهرستان تركمن و ۲ مزرعه پرورش ماهيان گرمابي در شهرستان هاي كردكوي و بندرگز از مهمترين پروژه هاي پرورشي قابل افتتاح اين هفته هستند.
مهندس اسماعيل جباري خاطرنشان كرد: يكي از عمده‌ترين پروژه‌هاي عمراني اتمام لايروبي كانال آبرسان sc2 مجتمع پرورش ميگو گميشان است كه با اعتبار ۴ ميليارد تومان صورت گرفته و بدين واسطه آبرساني به صددرصد مزارع پرورش ميگو انجام خواهد شد.
وي گفت: لايروبي مسير رودخانه و دهانه گرگان رود با اعتبار ۸ ميليارد تومان انجام شد كه اين موضوع با توجه به پس روي آب درياي خزر براي پرورش دهندگان و همچنين يگان حفاظت از منابع آبزي از اهميت حياتي برخوردار است در عين حال مي‌تواند زمينه رونق توليد در استان را فراهم آورد.
مديركل شيلات گلستان در پايان تاكيد كرد: احداث اين كانال راه ارتباطي دريا و گرگانرود را فراهم مي آورد و خوشبختانه با اعتبار ۲۰۰ ميليارد توماني اختصاص يافته براي احداث اسكله صيادي در آينده نزديك مي توانيم شاهد توسعه پرورش ماهي در قفس و پن و بهبود اقتصاد مردم منطقه باشيم .
همچنين نماينده مردم غرب استان در مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم گفت: برقراري راه دريايي از گرگان رود به سمت دريا با استفاده از لايروبي اقدام ارزشمندي بود كه مي تواند زمينه بهره برداري صيادان و اشتغال را فراهم كند.
دكتر ايري افزود : اعتبار و مصوبه پروژه بندر صيادي ۲۰۰ ميليارد تومان است كه ۸ ميليارد تومان آن جهت لايروبي تخصيص پيدا كرد و خوشبختانه با اقدامي جهادي اجرايي شد. وي تاكيد كرد: آنچه بيش از همه در شهرستان گميشان حائز اهميت است ايجاد اشتغال دريايي است كه بر اساس تفاهم نامه با بنياد بركت و ذيل طرح درياي بركت با اعتبار ۷۰۰ ميليارد تومان در حال اجراست.
وي در پايان گفت : طرح درياي بركت كه شامل پرورش ماهي در قفس و مباحث جانبي دريايي مي شود در كنار بندر صيادي مي تواند به اشتغال مردم شهرستان گميشان كمك كند و بستر لازم را فراهم آورد.
گفتني است در هفته دولت امسال 11 طرح تسهيلاتي و عمراني شيلاتي در سطح استان به بهره برداري مي رسد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 134
  • کد خبر : 95474