عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بخش چشمگیری بناهای شهر تاریخی استرآباد اوقافی هستند/ باید گره کار مردم در بافت تاریخی استرآباد با تعامل بین دستگاهی باز شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان:

بخش چشمگیری بناهای شهر تاریخی استرآباد اوقافی هستند/ باید گره کار مردم در بافت تاریخی استرآباد با تعامل بین دستگاهی باز شود

بخش چشمگیری بناهای شهر تاریخی استرآباد اوقافی هستند/ باید گره کار مردم در بافت تاریخی استرآباد با تعامل بین دستگاهی باز شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) حدود 800 بنای تاریخی داریم که از این میان بخش چشمگیری بناهای اوقافی هستند که شامل تکایا، مساجد، آب‌انبارها و برخی خانه‌های تاریخی می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز شنبه 30 مهرماه 1401 در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله سلیمانی‌فر مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان که با موضوع بررسی موضوعات و مسائل مربوط به بناهای تاریخی و موقوفی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) و بناهای مذهبی استان در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد، گفت: باید گره کار مردم در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) با تعامل و همکاری بین دستگاهی باز شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) حدود 800 بنای تاریخی داریم که از این میان بخش چشمگیری بناهای اوقافی هستند که شامل تکایا، مساجد، آب‌انبارها و برخی خانه‌های تاریخی می‌شود.
وی تأکید کرد: سیاست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در دوره جدید نگاه تعاملی و ایجاد هم‌افزایی بین بخشی است؛ زیرا با ایجاد تعامل و هم‌افزایی می‌توانیم مشکلات و نواقص توسعه استان را برطرف کنیم.

تشکیل جلسات کارگروه مشترک اوقاف و میراث‌فرهنگی به‌صورت مستمر
ساوری بابیان این‌که جلسات کارگروه مشترک اوقاف و میراث‌فرهنگی استان به‌صورت مستمر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: نیاز است تا جلسات و نشست‌هایی در سطوح مختلف بین دو اداره‌کل میراث‌فرهنگی و اوقاف در راستای رفع موانع و مشکلات شهر تاریخی استرآباد تشکیل شود تا برای بناهای تاریخی مغفول مانده در این حوزه اقدامات اجرایی برنامه‌ریزی شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیز در این دیدار گفت: به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اتفاقات خوبی در حوزه حفظ و احیا بافت تاریخی گرگان رقم خورده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله سلیمانی‌فر بیان کرد: آمادگی داریم در راستی حفظ و احیا بناهای تاریخی موقوفه در سطح استان و بهره‌برداری از این بناها با کاربری اقامتی و پذیرایی همکاری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری مذهبی در استان داریم که باید تلاش کنیم تا این نوع از گردشگری را در استان تقویت کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تأکید کرد: گردشگری مذهبی موضوعی مهم است که در برنامه‌ریزی‌های اداره‌کل اوقاف استان قرار دارد و امیدواریم بتوانیم اقدامات مشترک مناسبی با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در این زمینه اجرایی کنیم.
وی همچنین گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در چند نقطه از استان آماده همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هستیم.
 

 

بخش چشمگیری بناهای شهر تاریخی استرآباد اوقافی هستند/ باید گره کار مردم در بافت تاریخی استرآباد با تعامل بین دستگاهی باز شود

 


 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .