عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تفاهم نامه همکاری سازمان سینمایی با استانداری گلستان به امضا رسید


تفاهم نامه همکاری سازمان سینمایی با استانداری گلستان به امضا رسید

علی‌ محمد زنگانه استاندار گلستان در مراسم امضای تفاهم‌نامه با مسئولان سازمان امور سینمایی کشور در گرگان، گفت : امضای این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز سینما در استان بوده و به طور کامل از عملیاتی‌شدن آن استقبال می کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، دیدار صمیمی و مراسم امضای تفاهم نامه سازمان امور سینمایی با استانداری گلستان، ضمن اعلام انزجار و محکوم کردن جنایت تروریستی حادثه شاه چراغ و عرض تسلیت به خانواده شهدای این حادثه، با حضور محمدرضا سوقندی مشاور وزیر در امور ایثارگران و مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینما شهر به عنوان نمایندگان سازمان سینمایی کشور،علی محمد زنگانه استاندار گلستان،غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمع دیگری از مسئولان گلستانی در شامگاه پنج شنبه 5 آبان ماه در محل استانداری گلستان برگزار شد.

در این مراسم علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان،گفت: امضای این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز سینما در استان بوده و به طور کامل از عملیاتی‌شدن آن استقبال خواهد شد.

وی ادامه داد: گلستان نیاز مبرم به تلاش برای توسعه دارد که صنعت سینما می تواند رسیدن به این هدف را تسریع کند.

زنگانه بر شناسایی ظرفیت‌ها و اشتراک گذاری آن برای رونق سینما در گلستان تاکید کرد.

وی با اظهار به این‌که عرصه فرهنگ مظلوم واقع شده گفت: اگر به رهنمودها و طرح واژگان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان "تهاجم فرهنگی" ، "شبیخون فرهنگی"، "ناتو فرهنگی"، "قتل عام فرهنگی" و به تازگی "فضای مجازی قتلگاه فرزندان ما" طی سال‌های گذشته دقت و به درستی عمل می‌کردیم، از عرصه فرهنگ استفاده بهتری می‌شد.

زنگانه افزود: تهاجم فرهنگی دشمن با دفاع مقدس بسیار فرق دارد چراکه در تهاجم فرهنگی، دشمن با اقدامات نرم به دنبال تغییر باور جوانان بوده و این نسل را هدف تهاجم خود قرار می‌دهد.

وی گفت: با سرمایه‌گذاری در صنعت سینما می‌توان بخش از خسارت‌های فرهنگی را کم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم در این مراسم گفت: اعتبار امسال تفاهم‌نامه استانداری گلستان و سازمان سینمایی کشور ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و بیشتر در حوزه تجهیز سینما، تولید فیلم کوتاه و تقویت فعالیت انجمن سینمای جوان است.

محمد رعیت افزود: این اقدام در راستای تقویت سینما در استان و استفاده از این ظرفیت در شناسایی جوانان مستعد و علاقمند و کمک به توسعه همه جانبه منطقه و بالندگی کشور در عرصه بین المللی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت توسعه سینما در گلستان می‌توان به بهترین شکل و در حوزه‌های از جمله تاریخ، طبیعت، سلامت و فرهنگ با تولید آثار فاخر از سوی اصحاب سینما استفاده کرد.

مشاور وزیر در امور ایثارگران و مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری هم در این نشست به اهمیت سینما اشاره کرد و گفت: این حوزه فراتر و به عنوان مرکز تفریحی و غنی‌سازی اوقات آزاد به شمار می‌رود و کارکرد آن دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و فرهنگی و به عنوان یک دانش بین‌رشته‌ای است.

محمدرضا سوقندی افزود: اگر می خواهیم سهمی در عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم باید کارکرد سینما را به حوزه معرفتی سوق داد.

وی با تاکید بر توجه دولت سیزدهم به حوزه سینما در استان‌ها افزود: رویکرد این سازمان توجه ویژه به شهرستان‌ها برای شناسایی و شکوفایی استعدادها است که تاکنون ۷۰ درصد اعتبارات فعالیت سینمای جوان، ۵۰ درصد تولید سینمای مستند، ۳۰ درصد تولید فیلم بلند و ۱۰۰ درصد تکمیل و تجهیز زیرساخت سینما اختصاص یافت.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی هم در این جلسه سینما را یک صنعت پیشرو در دنیا دانست و گفت: در کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در معرفی این نظام‌ موفقیت خوبی به دست آمد ولی کارکرد آن می‌تواند بیش از مورد استفاده قرار گیرد.

حبیب ایل‌بیگی افزود: دشمن در آشوب اخیر بیشترین تمرکز را روی جذب سینماگران کشور انجام داد تا از این ظرفیت به نفع خود سوء استفاده کند.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری در کشف استعدادها و حمایت از آن‌ها در شهرستان‌ها، گفت: این طرح در دست اجرا است تا از این ظرفیت برای پیشرفت کشور بیشتر استفاده شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: بیش از هر زمان به سرمایه‌گذاری در حوزه سینما نیاز داریم تا به اهداف اتقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

غلامرضا منتظری افزود: هدف امضای تفاهم‌نامه بین استانداری گلستان و سازمان امور سینمایی کشور، جذب حمایت از رونق زیرساخت‌های این عرصه و شناسایی استعدادهای منطقه است.

وی با اشاره به این که دفتر انجمن سینمای جوان نقطه امید جوانان علاقمند برای فعالیت در استان‌ها است، افزود: از توجه و حمایت سازمان سینمایی کشور به استان‌ها برای تقویت دفتر انجمن سینمای جوان قدردانی می‌شود.

منتظری پیشنهاد کرد: هفته فرهنگی با محوریت گلستان برای ایران، ترکمنستان و قزاقستان در گرگان برگزار شود تا منجر به رونق صتعت گردشگری و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی گردد..

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه رونق صنعت سینما در گلستان بین علی محمد زنگانه استاندار گلستان و محمدرضا سوقندی مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور امضا شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .