عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آمادگی 35 پایگاه و پست امدادی برای اجرای طرح امدادونجات زمستانه در گلستان


آمادگی 35 پایگاه و پست امدادی برای اجرای طرح امدادونجات زمستانه در گلستان

 

آمادگی 35 پایگاه و پست امدادی برای اجرای طرح امدادونجات زمستانه در گلستان


 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امادگی کامل نیروهای عملیاتی، تجهیزات و امکانات این استان برای اجرای طرح امدادونجات زمستانه 1401 خبر داد.
به گزارش روابط عمومي جمعیت هلال احمر گلستان، قاسم غریب آبادی با اشاره به آغاز طرح امدادونجات زمستانه 1401 از امروز 23 آذر ماه  با هماهنگی و همکاری سازمان ها و دستگاه های همکار اظهار کرد: 35 پایگاه امدادونجات و مرکز امدادی شامل 14 پایگاه امدادونجات بین شهری، 1 ساحلی(دریایی)، 1 کوهستان، 1 مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC) استان، 1 تیم واکنش سریع مرکز استان، 1 پایگاه امدادونجات هوایی، 3 پست موقت و فصلی و  یک مرکز نگهداری سگ های تجسس(آنست)، 12 کشیک اضطراری شعب تابعه برای اجرای امدادونجات زمستانه در گلستان از آمادگی کامل برخوردارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در این طرح به منظور پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی در زمستان 1401روزانه 107 نیروی عملیاتی در استان به صورت شبانه روزی با بکارگیری 20 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه آرگو، یک فروند بالگرد، یک فروند قایق نجات، 10 ست هیدرولیک نجات و 10 ست کوهستان فعالیت می کنند.
غریب آبادی با بیان اینکه این طرح تا 25 اسفند ماه ادامه دارد خاطر نشان کرد: پیش از اجرای طرح نیروهای عملیاتی با برگزاری دوره های بازآموزی و توان افزایی آمادگی لازم را کسب کرده اند و ناوگان امدادی و تجهیزات و امکانات هم بروزرسانی شده و ضمن آمادگی پایگاه ها برای اسکان موقت در راه ماندگان احتمالی، شارژ انبارهای امدادی و تهیه بسته اقلام غذایی 72 ساعته هم صورت گرفته است.
وی در پایان از مردم تقاضا کرد ضمن رعایت ایمنی حتی الامکان از سفرهای غیرضروری به ویژه در مسیرهای کوهستانی و برف گیر خودداری کنند. همچنین تلفن ندای امداد مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان (EOC) با سر شماره 112 به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به هموطنان حادثه دیده و نیازمند دریافت خدمات می باشد.

آمادگی 35 پایگاه و پست امدادی برای اجرای طرح امدادونجات زمستانه در گلستان

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .