عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آماده باش هلال احمر گلستان در پی هشدار نارنجی هواشناسی


آماده باش هلال احمر گلستان در پی هشدار نارنجی هواشناسی

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از آماده باش 107 نیروی عملیاتی و امکانات و تجهیزات امدادی استان در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، قاسم غریب آبادی با اشاره تمهیدات لازم برای رویارویی با کاهش محسوس دمای هوا گفت: در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر رعد و برق در نواحی کوهستانی و سردسیر ریزش برف، پدیده کولاک و برف، کاهش محسوس دمای هوا، مه غلیظ و وزش باد نسبتا شدید گاها شدید، ۱۰۷ امدادگر و نجاتگر در 35 پایگاه امدادونجات و مرکز امدادی شامل ۱۴ پایگاه امدادونجات بین شهری، ۱ ساحلی(دریایی)، ۱ کوهستان، ۱ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC) استان، ۱ تیم واکنش سریع مرکز استان، ۱ پایگاه امدادونجات هوایی، ۳ پست موقت و فصلی و یک مرکز نگهداری سگ های تجسس(آنست)، ۱۲ کشیک اضطراری شعب تابعه در آماده باش کامل هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستات افزود: در روستاها هماهنگی لازم با دهیاران و خانه‌های هلال استان به منظور اطلاع رسانی به مردم و در نظر گرفتن مساجد برای اسکان اضطراری حادثه دیدگان احتمالی صورت گرفته است. همچنین مسیرهای کوهستانی خوش ییلاق، چهارباغ و شاهکوه هم آمادگی لازم برای اسکان موقت در راه ماندگان دارند. ضمن اینکه شارژ انبارهای امدادی و تهیه بسته اقلام غذایی ۷۲ ساعته برای تغذیه اضطراری مسافرین در راه مانده انجام شده است.
از مردم تقاضا می‌شود تا مساعد شدن شرایط جوی در صورت ضرورت تردد در محورهای کوهستانی از زنجیر چرخ و ضد یخ استفاده کرده و سایر لوازم ایمنی، مواد غذایی، لباس های گرم به همراه داشته باشند. تلفن ندای امداد مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان (EOC) با سر شماره ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به هموطنان حادثه دیده و نیازمند دریافت خدمات است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .