عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار فرماندار کلاله با مدیرکل بهزیستی استان


دیدار فرماندار کلاله با مدیرکل بهزیستی استان

دیدار فرماندار کلاله با مدیرکل بهزیستی استان

روز گذشته مدیرکل بهزیستی استان با حضور در شهرستان کلاله ضمن دیدار با مددجویان بهزیستی شهرستان با برزگر فرماندار و رجبی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

در این دیدار فرماندار کلاله با اشاره به آمار بالای افراد معلولین ، از کار افتاده و بی سرپرست گفت : بهزیستی بعنوان نهاد حمایتی افراد آسیب پذیر جامعه، نقش موثری را در کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی می تواند ایفا کند .

برزگر افزود : امروزه یکی از آسیبهایی که متوجه جامعه و نسل جوان شده، اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان هاست که باید با جدیت در زمینه پیشگیری و مقابله با آن اقدام شود.

رقیه رحمانی افزود: گلستان نخستین استانی است که اطلس معلولیت های مددجویان بهزیستی شهرها و روستاهای استان را تهیه و ترسیم کرده است این به گونه ای است که تعدادی از معلولان استان چند معلولیتی اند

مدیر کل بهزیستی گلستان گفت: در این استان 180هزارنفر مددجو تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارد که از این تعداد 107هزارنفرمعلول و7 هزار نفر سرپرست خانوار هستند.

به گفته وی، از کل مددجویان این نهاد 11هزارنفر، از 530 هزار ریال تا یک میلیون ریال به صورت ماهانه مستمری دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی گلستان عامل اکثر معلولیت ها در شهرستان های کلاله و مراوه تپه ، عموماً در شرق استان را ناشی از ازدواج های فامیلی دانست و گفت: برای کاهش معلولیت های ازدواج فامیلی برنامه ریزی شده تا جوانان پیش از ازدواج بامشارکت مراکز بهداشتی و درمانی مشاوره ژنتیک دریافت کنند.

رحمانی افزود: با توجه به 5 مرکز مشاوره ژنتیک که در استان گلستان فعالیت می کنند و مدیریتی که در این امر مورد توجه قرار گرفته است آمار معلولیت ناشی از ازدواج های فامیلی کاهش یافته است.

وی همچنین ادامه داد: حوادث جاده ای و افزایش ضایعات نخاعی و معلولیت های ناشی از این موضوع روز به روز افزایش می یابد.

مدیرکل بهزیستی گلستان اعلام کرد: در سال جاری اولویت های اصلی بهزیستی غربال گری شنوایی است که این برنامه در مراکز درمانی ، بهداشتی و بیمارستانها در حال اجرا است.

وی گفت: بر اساس این برنامه به افرادی که علاقه مند به فعالیت در این زمینه هستند از سوی سازمان بهزیستی پس از طی دوره های آموزشی مجوز فعالیت صادر می شود و همچنین مددجویان مراجعه کننده به این مراکز از کمک های بهزیستی برخوردار می شوند.

وی با اشاره به مصادف شدن هفته بهزیستی با اواخر ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، با مشارکت فرمانداران ، نیروی انتظامی و کمیته امداد در روز عید فطر صندوق های زکات فطریه در سراسر استان در جهت جلب و جذب زکات فطریه مستقر خواهد شد.

 رییس اداره بهزیستی کلاله نیز اعلام کرد: 3700 نفر از بخش های مختلف بهزیستی این شهرستان خدمات دریافت می کنند.

محمدرضا فشایی گفت: تاکنون در ماه مبارک رمضان 310 بسته غذایی بین مددجویان نیازمند بهزیستی کلاله توزیع شده است.

در این روز با حضور فرماندار و مدیرکل بهزیستی در اداره بهزیستی شهرستان به صورت رو در رو به مشکلات مددجویان بهزیستی شهرستان رسیدگی شد.

دیدار فرماندار کلاله با مدیرکل بهزیستی استان

 

دیدار فرماندار کلاله با مدیرکل بهزیستی استان

 

دیدار فرماندار کلاله با مدیرکل بهزیستی استان

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1726
  • کد خبر : 10627