عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری همایش توسعه اقتصادی روستا در شهرستان رامیان

با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

برگزاری همایش توسعه اقتصادی روستا در شهرستان رامیان

برگزاری همایش توسعه اقتصادی روستا در شهرستان رامیان

همایش توسعه اقتصادی روستا در شهرستان رامیان با حضور دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، مهندس مروتی معاون عمرانی استاندار، مهندس صادقلو فرماندار رامیان، دکتر صابری نماینده مردم شریف شهرستانهای رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل استان، فرمانداران و بخشداران استان، ائمه جمعه شهرستان و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد برگزار گردید.

دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در این همایش مشارکتی بودن،تعاون داشتن،خودباور بودن،جمع گرا بودن و فرد ستیزی را از جمله الزامات توسعه پایدار دانسته و افزود: متاسفانه نظام برنامه ریزی کشور دارای مشکل بوده و نظام توسعه همه جانبه و موزون و متوازن نبوده بلکه نظامی مبتنی بر توسعه شهری می باشد که تا امروز نیز ادامه داشته و این نظام برنامه ریزی در جهت اهداف انقلاب نبوده در نتیجه باعث رکود در روستاها شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور روستا را واحدی تولیدی ،فرهنگی ،سکونتی ،میراثی ،فضایی و کالبدی دانسته و خاطر نشان کرد: در روستاها تنوع تولید وجود داشته و روستاها فقط به عنوان یک سکونتگاه که محل استقرار چندین خانوار بوده نمی باشد بلکه باید به روستاها به عنوان واحدهای تولیدی نگاه کرد.

دکتر رضوی تبعیض در ارائه خدمات بین  روستاها و شهرها را از جمله علل گرایش روستائیان به زندگی شهر نشینی دانسته و تصریح کرد:نگاه برنامه ریزان کشور باید به روستاها تغییر پیدا نموده و باید به روستاها به عنوان مجموعه های تولیدی قدرتمند توجه داشته باشند و همچنین روستائیان نیز باید نگاه به خود را تغییر داده و نگاهی عاجرانه به خود نداشته باشند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محرم کشور در ادامه به توجه به خواسته ها و درخواستهای مردم توسط مسئولین تاکید نموده و خاطر نشان کرد: رها کردن روستا و عدم توجه به خواسته های روستائیان به ضرر شهرها و در نهایت ضرر کل کشور بوده و باعث ایجاد حاشیه نشینی در مجاورت شهرها و ایجاد تبعات اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی حاشیه نشینی خواهد شد.

دکتر رضوی یکی از سیاستهای دولت تدبیر و امید را مشارکت همه جانبه مردم در کلیه امور دانسته و افزود: مشارکت مردم از ابزارهای توسعه بوده و به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در بحث اقتصاد مقاومتی و با ایمان به مشارکت مردم دولت تدبیر و امید به اجرای طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها به عنوان یکی از راههای توسعه اقتصادی در روستاها پرداخت.

ایشان در ادامه به تشریح طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها پرداخته و به سوالات شرکت کنندگان در همایش در خصوص این طرح پاسخ گفت.

صادقلو فرماندار رامیان نیز در این همایش مقوله توسعه اقتصادی را یکی از دغددغه های مهم  مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مسئولین نظام دانسته و به ارائه گزارشی در خصوص اجرای طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها در سطح شهرستان پرداخت.

فرماندار رامیان در ادامه از تنظیم سند توسعه اقتصادی شهرستان خبر داده و گفت: سند توسعه شهرستان در سه محور صنعت،کشاورزی و دامپروری و گردشگری تنظیم شده و در بح صنعت90 درصد زیرساختهای شهرک صنعتی تامین گردیده و در بحث کشاورزی و دامپروری نیز گامهای خوبی در سطح شهرستان برداشته شده است.

صادقلو در بحث صنعت گردشگری به فعالیتهایی که در حوزه زیرساختهای این صنعت در سطح شهرستان انجام گردیده اشاره نموده و افزود: از مجموع 80 جاذبه گردشگری ،طبیعی و باستانی موجود در شهرستان 36 مورد ثبت ملی گردیده است.

فرماندار رامیان ایجاد طرح مشارکتی پذیرایی و اسکان در روستای پاقلعه،احداث سردخانه میوه و کاشت ،جمع آوری و فرآوری و بسته بندی گیاهان داروئی را از جمله طرحهای مشارکتی در روستاهای شهرستان دانست و افزود: امید است با مشارکت و همیاری روستائیان شاهد اجرای  طرحهای اقتصادی در روستاها و رشد و بالندگی روستاها باشیم.

دکتر صابری نماینده مردم شریف شهرستانهای رامیان و آزادشهر نیز به  ظرفیتهای موجود در روستاها اشاره و گفت: خوشبختانه ظرفیتهای خوبی در روستاهای شهرستان وجود دارد و نیازمند توجه جدی مسئولان بوده که با توجه به ظرفیتهای شناسایی شده بتوانند در جهت رفع ناملایمات اقتصادی گام بردارند.

برگزاری همایش توسعه اقتصادی روستا در شهرستان رامیان

 

برگزاری همایش توسعه اقتصادی روستا در شهرستان رامیان

 

برگزاری همایش توسعه اقتصادی روستا در شهرستان رامیان

 

برگزاری همایش توسعه اقتصادی روستا در شهرستان رامیان

 

برگزاری همایش توسعه اقتصادی روستا در شهرستان رامیان

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 990
  • کد خبر : 12700