عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پنجمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تشکیل گردید

با حضور فرماندار شهرستان آق قلا:

پنجمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تشکیل گردید

پنجمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تشکیل گردید

 پنجمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا با حضور فرماندار و اعضاء این ستاد در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

 الیاس هیوه چی در این جلسه اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر نه تنها اجتماع و فرد را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه نیز تاثیر می گذارد.

 فرماندار شهرستان آق قلا گفت: امروزه یکی از مهمترین و جدی ترین آسیب های اجتماعی مواد مخدر و روانگردان هاست از عوامل مهم تهدید جوامع بشمار می آید که امروزه دشمنان استکباری با برنامه‌ریزی‌های مدون و سرمایه‌گذاری‌های فراوان با یک سیستم مرموزانه جوانان ما را که موتور محرکه اجتماع هستند مورد هدف قرار داده‌اند و در این زمینه به موفقیت هایی رسیده اند.

 وي در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: متأسفانه امروزه چالش بزرگ جامعه ما با تغییر وضعیت مواد مخدر سنتی به صنعتی و دسترسی فراوان به شیشه و غیره است که تنها با جنبش فراگیر در عرصه پیشگیری با حمایت مردم، رسانه ملی، روحانیت، اساتید و کارشناسان، هنرمندان، مجمع خیرین، دستگاه‌های مسئول کشوری، استانی و شهرستانی و تمام افراد تأثیرگذار می‌توان با آن مقابله کرد.

 رئیس شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا در ادامه سخنان خود به نقش بسیج در ایجاد حرکت پایدار مردمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر اشاره کرد و افزود: علاوه بر سایر دستگاه‌ها، آموزش‌وپرورش در ایجاد و حفظ جنبش فراگیر با توجه به ظرفیت شهرستانی وظیفه خطیری بر عهده دارد.

 وی افزود: دانش آموزان باید بیاموزند که مواد مخدر و اعتیاد چه معایب و معضلاتی در پی دارد و از همان دوران کودکی با آسیب هایی که می تواند در پی داشته باشد آشنا شوند.

 ایشان ضمن تاکید بر لزوم اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: باید حساسیت خانواده ها را نسبت به این موضوع مهم افزایش دهیم و آنها را درگیر کنیم.

 این مسئول اجرایی در شهرستان با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد و لزوم توجه مدیران به جایگاه این سازمان ها تصریح کرد: فضای مجازی یکی از عرصه هایی است که حضور تشکل های مردم در آن موثر خواهد بود.

 هیوه چی، اعتیاد به مواد مخدر را دغدغه ای همگانی دانست و افزود: این بلای خانمانسوز هزینه های سنگینی برای مردم و نظام اسلامی به بار می آورد چرا که بخش عظیمی از نیروی انسانی فعال که می توانند در چرخه توسعه و عمران کشور موثر باشند از عرصه فعالیت خارج شده و از سوی دیگر جامعه نیز متحمل هزینه های سنگینی برای نجات معتادان و جلوگیری از ابتلای سایر افراد به این معضل می شود.

پنجمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تشکیل گردید

 

پنجمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تشکیل گردید

 

پنجمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تشکیل گردید

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 753
  • کد خبر : 12819