عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برای رفع مشکل اشتغال باید توسعه آموزش های فنی و حرفه ای مدنظر قرار گیرد

فرماندار رامیان :

برای رفع مشکل اشتغال باید توسعه آموزش های فنی و حرفه ای مدنظر قرار گیرد

برای رفع مشکل اشتغال باید توسعه آموزش های فنی و حرفه ای مدنظر قرار گیرد

فرماندار رامیان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ضمن تاکید بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال پایدار گفت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، مهارتی و کارآفرینی باید مدنظر قرار گیرد، تا مشکل اشتغال حل شود.

وی افزود: ۱۶ هزار دانش آموز در شهرستان رامیان داریم که براساس نیازسنجی می توان از آنان در حل مشکل بخش تولید و اشتغال استفاده کرد و در هنرستان ها نیز آموزش های تکمیلی را با جدیت دنبال کرد.

صادقلو با بیان این مطلب که در سال ۹۰، در شهرستان رامیان بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ نفر بی سواد داشتیم، گفت: طبق آخرین آمارها، تعداد بی سوادان شهرستان به حدود پنج هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است و کاهش خوبی دارد؛ باید تلاش شود، دانش آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شده تا آنها مجددا به آمار گروههای بی سواد اضافه نشوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان در  ادامه  افزود: بنا بر گزارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان، امسال نه هزار و هفتصد دانش آموز در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، کلروتراپی شده اند و در راستای طرح سفیران نیز طرح مهارت افزایی بسیجیان اجرایی و حدود ۱۰ درصد مهارت آموزی آنان ارتقاء یافته است.

وی گفت: سال گذشته ۱۲ اتوبوس دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده اند و امسال هم احتمالا ۶ اتوبوس در غالب کاروان راهیان نور به مناطق غربی کشور اعزام می شوند.

صادقلو با تأکید بر جایگزینی سوخت مدارس در آغاز فصل سرما و تهیه فوری آن، ادامه داد: حدود ۱۲۰ مدرسه در سطح شهرستان رامیان از انواع سوخت ها و وسایل گرماده استفاده می کنند و برای تهیه و دادن حواله گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین مدارس هیچ مشکلی نداریم.

فرماندار شهرستان رامیان تأکید کرد: توزیع شیر در سطح مدارس شهرستان بدون هیچ مشکلی ادامه دارد و سال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار و امسال نیز حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ پاکت و لیوان شیر پاستوریزه و هموژنیزه توزیع شده است.

وی در پایان افزود: بنا داریم از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در بحث ساخت هنرستان های فنی و حرفه ای و غیره استفاده کنیم و برای چهار هنرستان شهرستان رامیان تجهیزات و امکانات بیشتری در جهت توسعه فراهم کنیم.

برای رفع مشکل اشتغال باید توسعه آموزش های فنی و حرفه ای مدنظر قرار گیرد

 

برای رفع مشکل اشتغال باید توسعه آموزش های فنی و حرفه ای مدنظر قرار گیرد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 1994
  • کد خبر : 14908