عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان علی آباد کتول برگزارشد


جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی ابادکتول،جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان علی آبادکتول به ریاست احمدتجری مفرد فرماندار شهرستان،مفردفرماندا رشهرستان، دهرویه مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان درمحل دفترفرماندار برگزار شد.

در این جلسه آخرین وضعیت اتباع و مهاجرین مجاز و غیرمجاز این شهرستان و ارتقای سطح هماهنگی‌ها بین دستگاه‌های مربوطه جهت ایجاد بانک اطلاعاتی و آماری اتباع خارجی جهت مدیریت و بهینه‌سازی امور مربوط به اتباع خارجی بررسی شد.

فرماندارگفت: پوشش لازم برای رصد فعالیت‌ها و تحرکات اتباع، مباحث و موضوعات مختلف از قبیل نحوه اقامت، اشتغال، ازدواج، بیمه، آموزش، بهداشت و درمان، ترکیب جمعیتی همگی از موارد مهمی هستند که داشتن اطلاعات و آمار جامع می‌تواند در مدیریت مسائل مربوط به اتباع کمک شایانی بکند.

وی گفت: در همین راستا از کلیه اعضای کمیسیون و دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم با مدنظر قرار دادن ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ناشی از حضور اتباع، همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

مهدی دهرویه مدیر کل اتباع خارجه استان گلستان گفت:با توجه به بررسی ها و کارهای کارشناسی صورت گرفته در استان گلستان در حال حاضر اتباع افغان فقط درچندشهر مجاز به زندگی کردن هستند،کسانی که دارای مجوزهستند و زندگی در دیگرشهر های استان برای اتباعی که دارای مدارک نیستندباید ناامن گردد.

وی افزود : دهیاران نقش بسزایی در شناسایی افراد دارند و باید قبول کنند که وجود افراد غیر مجاز در روستا ها تبعات و مشکلاتی را برای روستا و اهالی خواهد داشت و نباید دلسوزی کنند چرا که یک تبعه غیر مجاز هیچ وقت نمی تواند صاحب چیزی شود و با معرفی آنان در حق این افراد لطف خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که بر اثر افزایش جمعیت اتباع خارجه ایجاد شده است گفت : باید زندگی کردن آنها را در برخی از مناطق و محله ها ناامن و ممنوع اعلام کنیم.

دهرویه دلایل هجوم اتباع بیگانه به استان برای زندگی را بر شمرد و گفت : آب و هوای مناسب ، وجود اقوام مختلف و وجود کارهای کشاورزی زمینه ای مناسب را برای اتباع بیگانه فراهم کرده است تا برای کار و زندگی به استان هجوم آورند.

در پایان مقرر گردید نیروی انتظامی با شدت بیشتری نسبت به دستگیری و جمع آوری اتباع غیرمجاز اقدام نموده و در صورت نیاز از کمک نیروهای بسیج و سپاه نیز جهت شناسایی این اتباع غیرمجاز استفاده نماید.

جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .