عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کشت شالی در اطراف سد گلستان ممنوع است


کشت شالی در اطراف سد گلستان ممنوع است

کشت شالی در اطراف سد گلستان ممنوع است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس در بازدید از روستای سارجه کر بخش مرکزی اظهار داشت: با وجود اینکه بهره مندی از آب سد گلستان را حق اهالی روستای سارجه کر می دانیم اما کشت شالی در این منطقه با استفاده از آب سد و آبهای زیر زمینی ممنوع است و کشت سایر محصولات بجز شالی تا سقف تخصیص مشخص شده توسط امور آب بلا مانع است.
مهندس محمد حمیدی با بیان اینکه کشت شالی 3 برابر محصولات دیگر آب می برد افزود: برخورد با کشت شالی و حفر چاههای غیر مجاز در دستور کار کارگروههای استان است.
وی با اشاره به اینکه عمق چاههای آب شرب از 100 متر به 300 متر در شهرستان رسیده است افزود: با کشت شالی آبی برای آیندگان باقی نخواهد ماند و استفاده از آب کشور را با بحران مواجه می کند.
مهندس حمیدی تصریح کرد: در سال گذشته طراحی ایستگاه پمپاژ انجام شد اما به لحاظ کمبود اعتبارات این طرح انجام نشد.
وی با تاکید بر اینکه برای استفاده قانونمند از آب سد باید تعاونی تشکیل شود ، استفاده قانونی از آب سد را مستلزم خواست مردم روستا دانست و افزود: لازم بود مردم در مناقصه مربوط به پرورش ماهی هم شرکت کنند که اهالی در این مورد اقدام نکردند.
وی خاطر نشان کرد: در حال برنامه ریزی و ارائه توجیح برای حق آبه مردم سارجه کر هستیم و مقرر کردیم یک میلیون و 500 هزار متر مکعب آب سد گلستان در اختیار اهالی سارجه کر قرار بگیرد.

کشت شالی در اطراف سد گلستان ممنوع است

 

کشت شالی در اطراف سد گلستان ممنوع است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1570
  • کد خبر : 22068