عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش نقش آموزش کارآفرینی در توانمندسازی بانوان در بندرگز برگزار شد


همایش نقش آموزش کارآفرینی در توانمندسازی بانوان در بندرگز برگزار شد

همایش نقش آموزش کارآفرینی در توانمندسازی بانوان در بندرگز برگزار شد

همایش نقش آموزش کارآفرینی در توانمندسازی بانوان و ارتباط آن با اقتصاد مقاومتی در بندرگز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، فرماندار شهرستان بندرگز در این همایش گفت : توسعه ملی بدون نقش آفرینی زنان امکانپذیر نیست و این نشان دهنده عدالت اجتماعی در ایران اسلامی است که زنان در اقتصاد ایران مشارکت بسزایی داشته باشند.

"علی اصغر میرزایی" به نقش مهم بانوان و مشارکت آنها در عرصه های مختلف جامعه اشاره کرد و ادامه داد : بانوان جهت توسعه بیش از پیش کشور باید در زمینه اقتصادی نیز مشارکت داشته باشند تا زمینه اشتغال این بخش از جامعه را نیز فراهم کنند.

وی افزود : امسال را مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری فرموده‌اند ، بنابراین نقشی را که بانوان در اقتصاد مقاومتی می‌توانند ایفا کنند بسیار نقش بی‌بدیلی است.

فرماندار بندرگز با اشاره به نقش تاثیرگذار زنان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های مختلف ، بیان کرد : نقش زنان در راستای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی ، مهم و کلیدی است.

میرزایی با بیان این که تغییر شیوه زندگی خانواده‌ها‌ از جمله راهکارهای موثر در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است ، افزود : احیای فرهنگ بومی با شعار ساده‌زیستی که می‌تواند از سوی مادران خانواده اتفاق بیافتد ، نقش مهمی در اصلاح شیوه زندگی‌های امروزی ایفا می‌کند.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت : در افق 1404 چشم انداز بیست ساله مدنظر است.

میرزایی اظهار داشت : نیمی از زمان چشم انداز بیست  ساله گذشته  و باید در ده سال باقی مانده همت مضاعف داشته باشیم.

وی گفت : محوری ترین مسیر برای رسیدن به اهداف چشم انداز بیست ساله ، موضوع اقتصاد مقاومتی است.

فرماندار بندرگز اضافه کرد : یکی از شعارهای مردم قبل از پیروزی انقلاب ، استقلال بوده و مهمترین بحث در استقلال ، اقتصاد است و اگر بتوانیم مشکلاتی که در اقتصاد کشور وجود دارد را برطرف کنیم قطعا به اهدافی که رهبر معظم انقلاب ترسیم نمودند ، خواهیم رسید.

وی اظهار داشت : هدف چشم انداز بیست ساله اینکه به قدرت اول منطقه از لحاظ اقتصادی ، علمی و فن آوری تبدیل شویم.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم و فشارها در اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت : دشمن پس از توطئه ها و جنگ تحمیلی ، نقاط ضعف دیگری را با تحریم ظالمانه و فشارهای اقتصادی کشور را مورد تهدید و فشار قرار داد.

میرزایی گفت : باید اقتصادی را پایه گذاری کنیم که در برابر تحریم ها و فشارهای بیگانگان تحمل و انعطاف لازم را داشته باشیم.

وی یکی از نقاط ضعف اقتصادی کشور را ، وابستگی به نفت و نوسانی که در قیمت آن وجود دارد ، عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرگز در بخش دیگری از سخنان خود گفت : جریان اقتصادی خانواده ها از طریق بانوان کنترل می شود و خانواده ای از لحاظ اقتصاد موفق است که بانوان برنامه ریزی اقتصادی را بر عهده دارند.

میرزایی ، توانمندسازی خانواده ها را در اقتصاد مقاومتی مهم برشمرد و اظهار داشت : بخشی از راه های موفقیت در تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به درآمد خانوار است و نگاه اقتصاد دولت ها به اقتصادخانواده ها است.

وی ادامه داد : تقویت بنیه اقتصادی خانوارها با درآمد پایدار موجب تقویت اقتصاد کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد : اگر پایه های اقتصادی خانوار را استوار نگه داریم ، اقتصاد مقاومتی به اهداف نزدیک خواهد شد.

فرماندار بندرگز ، هماهنگی قوا را از شاخصه های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت : نقش هماهنگی قوا در رفع موانع تاثیرگذار است و در سیاست های ابلاغی ، همه قوا مسوول شناخته شدند.

میرزایی ، تدبیر بلند مدت را از شاخصه های دیگر اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت : تدبیر و امید که شعار دولت یازدهم است در راستای اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد و برنامه های بلند مدت جایگاه اقتصاد را ارتقا می بخشد و به جایگاه مدنظر می رساند.

وی ادامه داد : قطعا در راه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی نقش مردم موثر است و اگر در هر زمینه ای مردم همکاری نداشته باشند به اهداف ترسیم شده نخواهیم رسید.

این مقام مسوول اظهار داشت : باید اقتصادی را ترسیم کنیم که برای ما فرصت ایجاد کند و در برابر موانع و مشکلات نباید عقب نشینی کرد و اگر تهدید و فشار در هر زمینه ای وجود دارد باید به فرصت تبدیل شود.

وی در سخنان پایانی خود ، آموزش و فرهنگ سازی در اقتصاد مقاومتی را مهم برشمرد و گفت : جامعه و آنهایی که در پیشبرد اهداف موثر هستند ، باید آموزش های لازم را فرا گیرند.

فرماندار بندرگز اضافه کرد : آموزش های فراگیر سبب می شود روند پایه ریزی اقتصاد مقاومتی در مسیر درست حرکت کند.

همایش نقش آموزش کارآفرینی در توانمندسازی بانوان در بندرگز برگزار شد

 

همایش نقش آموزش کارآفرینی در توانمندسازی بانوان در بندرگز برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 838
  • کد خبر : 23109