عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید از فرصت ایام محرم در جهت ترویج فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) استفاده شود

فرماندار گالیکش:

باید از فرصت ایام محرم در جهت ترویج فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) استفاده شود

باید از فرصت ایام محرم در جهت ترویج فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) استفاده شود

  حسن خسروی در جلسه ای که به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و صفر در محل سالن جلسات فرمانداری گالیکش برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت:مساجد و حسینه ها در این ایام از خطبای توانمند و روحانیون برجسته استفاده نمایند تا از این فرصت در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و فرهنگ امام حسین (ع) استفاده نمائیم.

وی به مداحان اهل بیت (ع) نیز توصیه کرد که از بیان مطالب اختلاف انگیز و تفرقه افکنانه خودداری کنند و افزود: مداحان باید هوشیار باشند و از بیان مواردی که سندیت نیز ندارد و باعث بروز اختلاف میشود خدداری کنند. همه تلاش رهبر معظم انقلاب این است تا این وحدتی که بین مسلمین است به هم نخورد. امروز دشمن نگاه میکند که در یک نقطه شکافی پیدا کند تا بتواند از همان نقطه به اتحاد و یکپارچگی کشور ضربه بزند.

نماینده عالی دولت در شهرستان گالیکش ادامه داد: مقام معظم رهبری شیعیانی را که مبادرت به سب و توهین به سایر ادیان و مذاهب میکنند و وحدت را نشانه رفته اند،به شیعه انگلیسی تعبیر می فرمایند و سلفیها و وهابیونی را هم که به اینگونه اعمال دست می زنند را اهل سنت واقعی نمیدانند. 

خسروی تصریح کرد: نباید کارها و مراسماتی را انجام بدهیم که وهن ائمه اطهار(ع) است و یاعث ناراحتی دیگر مسلمانان و حتی شیعیان میگردد. این دستور وفتوای مقام معظم رهبری است و ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تمام دستگاههای خدمتگزار نظیر آب ،قرق ،گاز تلفن و... باید در ایام محرم پای کار باشند و در این ایام نباید هیچ مشکلی برای خدمت رسانی به عزاداران وجود داشته باشد.

فرماندار گالیکش در بخش دیگری از سخنان خود نیز مسئله پیاده روی اربعین را مطرح و به تفصیل درباره این رویداد بزرگ سخن گفته ونسبت به برنامه ریزی،هماهنگی و جایگزین کردن سفرهای گروهی بجای سفرهای انفرادی بدلیل کاهش مسائل ومشکلات احتمالی و افزایش امنیت زائرین اربعین تاکید کرد.

وی همچنین به مراسم پخش زنده و متمرکز شب و روز تاسوعا عزاداری شهرستان گالیکش از صدا وسیما بصورت زنده اشاره کرد و عنوان کرد: لازم است متولیان بخصوص اداره تبلیغات اسلامی و مسئولین هیئات با برنامه ریزی در راستای ایجاد نظم و ارائه برنامه های شاخص و متناسب با این ایام تلاش نمایند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 716
  • کد خبر : 25624