عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرهنگ سازی در راستای توسعه و حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود

فرماندار در نشست هم اندیشی دهیاران در مدیریت مشارکتی منابع طبیعی:

فرهنگ سازی در راستای توسعه و حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود

فرهنگ سازی در راستای توسعه و حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود

 "الیاس هیوه چی"گفت: فرهنگ سازی در راستای توسعه و حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود.

 نشست هم اندیشی در مدیریت مشارکتی منابع طبیعی با حضور "الیاس هیوه چی"فرماندار،مدیران ادارات و دستگاههای اجرایی و دهیاران شهرستان در سالن همایش کسب و کار شهرک صنعتی آق قلا برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا،"الیاس هیوه چی" در این همایش،منابع طبیعی را به عنوان میراثی از گذشتگان قلمداد نموده و اظهار داشت:امروزه بر ما واجب است که از جنگل ها و مراتع به عنوان میراثی که از گذشتگان ما به ارث رسیده است حفاظت کنیم.متاسفانه در چند دهه گذشته برخورد مناسبی با این میراث صورت گرفته نشده است، باید سعی کنیم با همکاری و مشارکت از جنگل ها که برای سلامت کشور به دلیل تولید اکسیژن دارای اهمیت هستند حفاظت کنیم.

 فرماندار شهرستان آق قلا،مصرف گرایی بی رویه،زمین خواری،تخریب جنگل ها، کم آبی و آلودگی هوا به عنوان 5 مورد آسیب رفتارهای اجتماعی که در کشور ما رخ داده است اشاره داشته و افزود:مصرف بی رویه در انرژی،منابع طبیعی و سایر اموراتی که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار میگیرد،پدیده زمین خواری که نه تنها جنگل ها بلکه به زعم "مقام معظم رهبری"کوه خواری و دریا خواری را نیز دربرگرفته است،بحران کم آبی و اینکه استان گلستان در رتبه دوم کشور قرار گرفته است،اگر در شمال شهرستان آق قلا در راستای تثبیت خاک و پوشش مطلوب گیاهی اقدام نکنیم در آینده ای نه چندان دور شاهد پدیده ریزگردها در این شهرستان خواهیم بود.

 وی ضمن اشاره به طرح 5 ساله" آق قلا سبز" تصریح کرد: درختکاری باید به فرهنگ عمومی و فعالیت مردمی تبدیل شود. اقدامات انجام شده در چند سال اخیر خوب است اما نیاز به مشارکت جدی در حوزه های منابع طبیعی وجود دارد .

 "هیوه چی" در پایان خاطر نشان کرد:اگر بخواهیم سرسبزی را به منطقه برگردانیم و شهرستان و روستاهای سبزی داشته باشیم نیازمند عزم و خردجمعی است و بایستی همگان در این مسیر مشارکت داشته باشند.

فرهنگ سازی در راستای توسعه و حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود

 

فرهنگ سازی در راستای توسعه و حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 471
  • کد خبر : 26197