عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مبارزه با قاچاق کالا در کشور پیشرفت چشمگیری داشته است

فرماندار بندرگز :

مبارزه با قاچاق کالا در کشور پیشرفت چشمگیری داشته است

مبارزه با قاچاق کالا در کشور پیشرفت چشمگیری داشته است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست علی اصغر میرزایی فرماندار شهرستان برگزار شد .

فرماندار شهرستان گفت : اخبار و گزارشات مربوط به قاچاق کالا و معضلات و آسیب های آن بصورت جدی در رسانه ها و جلسات رسمی  مطرح می گردد .

وی افزود : در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت تدبیر و امید و عزم جدی اراده   و تعامل و همکاری مدیران در شهرستان تاکنون  نتایج خوبی دربر داشته است.

میرزایی گفت : با وجود قوانین و مقررات و نظارت و کنترل دقیق وتغییر رویه در امر مبارزه در کشورنسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری وجود داشته است .

 وی ضمن تقدیر از گزارش فعالیت ها و اقدامات در شهرستان اظهار داشت : مدیران دستگاه های مرتبط و اعضا با هماهنگی و برنامه ریزی دقیق به امر فرهنگ سازی و آموزش و بازرسی پرداخته و طرح تشدید و نظارت و بازرسی را در دستورکار خود قرار دهند.

وی گفت : مهمترین اقدام و خطوط برخورد با مسائل قاچاق  می تواند اصناف و اتحادیه ها باشند که مباحث برنامه ریزی و سازماندهی و فرهنگ سازی و برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی در جهت شناسایی و آموزش فراگیر جزء نیازهای ضروری تلقی می گردد .

میرزایی با حایز اهمیت خواندن تشکیل کارگاه های تخصصی از تولید و نظارت بر شفاف سازی و ارتباط و کمک گرفتن از نیرو های مردمی گفت : مهمترین حامی وبرخورد واقعی، قدرت مردمی است که با برقراری ارتباط  با صنوف و اقشار و شناسایی و آگاهی سازی نیروهای مردمی ، وکسب  اطلاعات موثر برای مبارزه با این قضایا بهره برد .

وی در ادامه به نقش مبلغین در آگاه سازی و اثر گذاری در عامه مردم اظهار داشت : همراهی و حمایت های مردمی همواره موجب افزایش بهره وری و موفقیت در نیل به اهداف و کاهش هزینه های  اداری و مالی در دستگاه ها می گردد .

میرزایی همچنین به هماهنگی و همراهی و همفکری و برنامه ریزی و اقدام در اطلاع رسانی اشاره نمود و افزود : باید اطلاع رسانی و موارد تبلیغی خوب و به طرق مختلف و به روش صحیح صورت پذیرد.

وی تصریح کرد : هدف از برگزاری جلسات ، فقط کشفیات و ممانعت با ورود کالاهای قاچاق نیست بلکه بحث مبارزه است که با اطلاع رسانی و آگاه سازی مردمی وفرهنگ ، حمایت از تولیدات داخلی و بهبود وافزایش کیفیت کالاهای تولیدی ورقابت پذیر را در جامعه ترویج و در مصارف داخلی استفاده از کالاها و تولیدات داخلی خود موثرترین راه مبارزه و مقابله با قاچاق محسوب می شود.

مبارزه با قاچاق کالا در کشور پیشرفت چشمگیری داشته است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 646
  • کد خبر : 26567