عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه هماهنگی برگزاری جام روستا قهرمان در فرمانداری برگزار شد


اولین جلسه هماهنگی برگزاری جام روستا قهرمان در فرمانداری برگزار شد

 

اولین جلسه هماهنگی برگزاری جام روستا قهرمان در فرمانداری برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز اولین جلسه هماهنگی برگزاری جام روستا قهرمان  روز شنبه 14 مرداد با حضور فرماندار ، بخشداران مرکزی و نوکنده ، ریاست اداره ورزش و جوانان  ، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی  بخش مرکزی  در فرمانداری برگزار شد.

علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز با تبریک ایام ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت : باید برای جوانان برنامه های مناسب تدوین گردد  چون آینده کشور در  دستان جوانان قرار خواهد گرفت. .معمولا طیف جوان در همه عرصه ها از جمله مذهبی ،  اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی و ورزشی حضور دارند . لذا این نیاز ضروری وجود دارد که با برقراری  تعامل و ارتباط سازنده با قشر جوان ، زمینه بالفعل نمودن انرژی مثبت آنان  در جهت  پیشرفت و توسعه فراهم گردد.

فرماندار بندرگز با اشاره به برگزاری جام روستا قهرمان در سال 95 ، ابتکار برگزاری مسابقات  جام روستا قهرمان از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان که در نوع خود منحصر به فرد می باشد را ستود  و افزود :  باید همه نیازهای جوانان در برنامه ریزی های مسوولین دیده شود ، از جمله  مسائل مربوط به فعالیتهای ورزشی ، اگر بررسی موشکافانه داشته باشیم ، مشخص می شود از جمله بخشهایی که  حضور جوانان بسیار پررنگ می باشد  در حوزه های علمی و ورزشی بوده  ، همچنان که در عرصه های علمی  و در المپیادها ی جهانی همواره  جوانان کشور ما دارای رتبه و مقام هستند و مایه افتخار می باشند ، در عرصه های ورزشی نیز به همین صورت و همینطور در حوزه های اقتصادی  ،  اجتماعی و سایر عرصه ها  ، که قطعا حضور جوانان منجر به ایجاد  تحرکات خاصی در این حوزه ها شده است .

وی اظهار داشت : جام روستا قهرمان انگیزه های زیادی  برای جوانان روستاها ایجاد خواهد کرد و موجب افزایش  فعالیت و پویایی  آنها خواهد شد. بنابراین این حرکتها می تواند نقطه شروعی باشد برای ورود به  مدارج بالاتر در میادین کشوری و جهانی ، بنابراین باید از طریق استعداد یابی به کشف و شناسائی استعدادهای ناب  جوانان روستائی بپردازیم  .

میرزائی افزود : این انگیزه و توان در روستاها وجود دارد  و قطعا جام روستا قهرمان این قضیه را اثبات خواهد کرد لذا باید نگاه ارزشیابی و ارزیابی را در اجرای این برنامه ها لحاظ نمائیم.و جوانانی که در این مسابقات درخشیدن مورد توجه قرار بگیرند و علاوه بر تجلیل شایسته برای رشد و ترقی و کسب مدارج بالاتر اقدام شود.

علی اصغر میرزائی در پایان پیشنهاد برگزاری مسابقات رشته ورزشی سنتی از جمله کشتی پهلوانی ، هفت سنگ و ... در کنار دیگر رشته ها را در جهت حفظ فرهنگ بومی و محلی منطقه ارائه نمود .

 همچنین مردانی ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان در این جلسه اظهار داشت : در سال قبل تعداد 526 نفر در بخش مرکزی در این رقابتها حضور داشتند ، و بخش نوکنده نیز بطور مستقل در سطح استان شرکت نمودند.که در پایان تیم کارکنده قهرمان بخش مرکزی به مسابقات استانی اعزام گردید.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری  شهرستان بندرگز دارای سه سهمیه در این مسابقات می باشد افزود : از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان و جهت تشویق جوانان روستائی به تیم قهرمان مبلغ 40 میلیون ریال پرداخت خواهد شد ، همچنین تجهیز خانه ورزش روستای قهرمان این رقابتها نیز انجام خواهد شد.

مردانی  افزود  : در سال جاری 5 رشته فوتسال ، والیبال و طناب کشی آقایان و  آمادگی جسمانی و طناب کشی بانوان به عنوان رشته های ورزشی منتخب این مسابقات تعیین شده و حداکثر تیمهای مجاز را برای هر روستا 5 تیم و حداق سه تیم اعلام کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گفت : مقرر شده افتاحیه مسابقات جام روستا قهرمان در هفته دولت و همزمان با حضور  کاروان تبدیر و امید  در  روستای کوه صحرا برگزار گردد.

 

اولین جلسه هماهنگی برگزاری جام روستا قهرمان در فرمانداری برگزار شد

 


 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 515
  • کد خبر : 36206