عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کمیته فرعی کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد کاووس

کمیته فرعی کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

کمیته فرعی کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس درجلسه کمیته فرعی کارگروه سلامت و امنیت غذایی که با چهار موضوع ماست بندهای سنتی، عطاری ها، فروشندگان پرندگان و قلیان سراها برگزار شد، گفت: فعالیت این مشاغل که بعضا صاحبان آن مجوز قانونی نیز اخذ نکرده اند، سلامت عمومی را تهدید می کند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ؛ فرهاد شیبک با بیان اینکه از مجموع 23 فروشگاه عرضه ماست سنتی درگنبدکاووس تنها پنج واحد و از 42 واحد عطاری تنها 23 واحد مجوز دارند، افزود: در بررسی های انجام شده 70 تا 80 درصد تخلفات در این واحدها، عرضه محصول خارج از مجوز است که به سلامت عمومی لطمه می زند.
شیبک تصریح کرد: ادارات متولی و نظارتی باید با همکاری دستگاه قضایی با واحدهای بدون مجوز دراین حوزه ها برخورد نمایند و هیچ گونه مماشاتی پذیرفته نیست زیرا توجه به سلامت عمومی و حفظ آن در راس وظایف دولت و حاکمیت است و همه باید به قانون تمکین نمایند.
وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به خانواده ها و بویژه نسل جوان را در ارتقای سطح سلامت عمومی و پیشگیری از برخی جرائم مرتبط مهم دانست و گفت: دستگاه ها و ادارات فرهنگی و رسانه های گروهی در این حوزه نقش غیرقابل انکاری دارند که باید از ظرفیت آنان به نحو استفاده شود.
دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس عرضه و استعمال قلیان در اماکن عمومی را اقدامی مجرمانه دانست و خاطرنشان کرد: با متخلفان این حوزه برابر قوانین جمهوری اسلامی برخورد می شود.
خسرو خلیلی گنبدکاووس گفت: قوانین فعلی در برخورد با این جرم مشهود، ابهامی ندارد و متولیان نظارتی نیز نباید به صورت سلیقه ای با متخلفان برخورد نمایند.
وی، استعمال قلیان و دخانیات در اماکن خصوصی را جرم ندانست و افزود: جریمه عرضه قلیان و مواد دخانی در اماکن عمومی از 100 هزار ریال تا 130 میلیون ریال و در صورت تکرار حبس تا دو سال پیش بینی شده است.
خلیلی اضافه کرد: در صورتی که فعالیت مشاغلی همچون ماست بندهای سنتی، عطاری ها و فروشندگان پرندگان تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی باشد و این موضوع توسط نهادهای متولی و نظارتی تایید شود، دستگاه قضایی بدون مماشات و تسامح با آن برخورد می کند.
وی تصریح کرد: ملاک اصلی در برخورد با مجرمان، قانون است و هیچ کس نمی تواند دراین حوزه اعمال سلیقه نماید زیرا حقوق شهروند تضییع و به آن احجاف می شود.
دراین جلسه دکتر فرهاد بدیعی رییس مرکز بهداشت و دکتر نادر گوگلانی رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس نیز در سخنان جداگانه ای برخورد با مشاغلی که بهداشت و سلامت عمومی جامعه را به تهدید می کنند از جمله ماست بندهای سنتی، عطاری ها، پرنده فروش ها و عرضه کنندگان قلیان را ضروری دانسته و بر آن تاکید کردند

کمیته فرعی کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

 

کمیته فرعی کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 481
  • کد خبر : 44297