عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیشتر مبتلایان به بیماری کرونا در مراسمات ترحیم و عروسی، به این ویروس آلوده می شوند

فرماندار آزادشهر در جلسه ستاد کرونا شهرستان:

بیشتر مبتلایان به بیماری کرونا در مراسمات ترحیم و عروسی، به این ویروس آلوده می شوند

بیشتر مبتلایان به بیماری کرونا در مراسمات ترحیم و عروسی، به این ویروس آلوده می شوند

نظر به روند افزایشی آمار مبتلایان به بیماری کرونا و وضعیت قرمز شهرستان، جلسه ای فوری و فوق العاده صبح امروز 24 آبان به ریاست حسینی فرماندار و با حضور اعضای شورای تامین و مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان در محل دفتر فرماندار برگزار گردید.
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر؛ حسینی فرماندار شهرستان در این جلسه با ادای احترام به مقام شامخ شهدای عرصه سلامت گفت: حقیقتاً تلاش وایثار کادر سلامت ودرمان قابل تقدیر واحترام است.
ایشان با تاکید بر ضرورت کنترل ورود وخروج مراجعین به ادارات وبانک ها گفت:در راستای اجرای برنامه ها و عملیات پیشگیری از این بیماری ؛دستگاههای اجرایی لازم است نسبت به رعایت بهداشت،دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در محیط اداری ازسوی کارکنان ومراجعین اهتمام جدی داشته باشند.
با توجه به وضعیت قرمز شهرستان فرماندار آزادشهر گفت : در این شرایط یکی از نگرانی ها و دغدغه های اصلی، روند صعودی برگزاری مراسمات عروسی و ختم در سطح شهرستان می باشد که در صورت عدم کنترل می تواند وضعیت شهرستان را به سوی وضعیتی بحرانی نزدیک کند.
نماینده عالی دولت در شهرستان با درخواست از مردم در جهت عدم برگزاری مراسمات وتجمعات چون عروسی وترحیم اظهار داشت: بیشتر مبتلایان به بیماری کرونا در مراسمات ترحیم و عروسی و .. به این ویروس آلوده شده اند.
فرماندار آزادشهر با تاکید برتلاش مضاعف مسئولین بااستفاده از تمام ظرفیت های اداری شهرستان برای مقابله با این بیماری تصریح کرد: اقدامات و عملکرد دستگاههای اجرایی بصورت دوره ای از طریق بازرسان ستاد پیشگیری رصد وارزیابی خواهد شد.
لازم به ذکر است دراین جلسه گلزاری رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گزارشی جامع از وضعیت اپیدمی بیماریدر شهرستان ارائه و خواستار همکاری وتعامل دستگاههای اجرایی شهرستان در راستای مقابله با شیوع این بیماری شد.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آزادشهر ضمن قدردانی از حمایت ها و ارشادات اثر گذار فرماندار شهرستان از زمان شیوع بیماری در شهرستان ؛ از همکاری وتعامل خوب نهادها ودستگاهها با شبکه بهداشت در جهت پیشگیری ومبارزه با بیماری کرونا در شهرستان خبر داد.
در راستای پیشگیری از این وضعیت و مقابله با ویروس کرونا، تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ گردید:
1)کلیه تالارهای پذیرایی و برگزار کننده مراسمات عروسی تعطیل و در صورت عدم رعایت متصدی، با توجه به هماهنگی به عمل آمده با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، بلافاصله نسبت به پلمپ و برخورد قانونی با مدیر یا مسئول وقت تالار اقدام خواهد شد.
2)نظارت منظم و مستمر از روستاهای سطح شهرستان صورت خواهد گرفت و در صورت برگزاری هر نوع مراسمی در سطح روستاها و عدم تمکین متولی و اصرار بر برگزاری مراسم، برابر قانون اقدام و برخورد خواهد شد.
3)متصدیان واحد های صنفی سطح شهرستان ملزم به استفاده از ماسک هستند و از ارائه خدمات به مراجعین فاقد ماسک خودداری نمایند. در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، متصدی واحد صنفی متخلف شناخته شده و برابر قانون برخورد خواهد شد.
4)تشدید گشت های نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح بازار، اماکن عمومی، بانک ها، دفاتر خدماتی ارتباطی، ادرات و... با جدیت و حساسیت بیشتر همچنان در دستور کار قرار خواهد داشت.
 

بیشتر مبتلایان به بیماری کرونا در مراسمات ترحیم و عروسی، به این ویروس آلوده می شوند

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 325
  • کد خبر : 78380