عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهره‌برداری از ۲ پروژه تولیدی و اقتصادی در گنبدکاووس آغاز شد


بهره‌برداری از ۲ پروژه تولیدی و اقتصادی در گنبدکاووس آغاز شد

بهره‌برداری از ۲ پروژه تولیدی و اقتصادی در گنبدکاووس آغاز شد

همزمان با هفته دولت بهره‌برداری از ۲ پروژه تولیدی و اقتصادی گنبدکاووس با حضور استاندار گلستان، معاون امور اقتصادی و برخی مدیران کل استان و فرماندار و برخی مدیران این شهرستان آغاز شد.
در مراسم افتتاح یکی از این ۲ پروژه تولیدی و اقتصادی گنبدکاووس که روز شنبه در روستای "کوچک خرطوم" از توابع بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد، استاندار گلستان برلزوم تلاش همگانی دولت و بخش خصوصی برای تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ این استان و افزایش درآمد تولید ناخالص آن از ۵۶ هزار میلیارد تومان به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان تاکید کرد.
 علی محمد زنگانه گفت: گلستان برای افزایش درآمد سرانه خود چاره‌ای جز تولید ثروت و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و کارآفرینان ندارد.
وی با قدردانی از تلاش سرمایه‌گذار گنبدی برای احداث سیلوی ذخیره انبار به ظرفیت ۳۰ هزار تن، افزود: ساخت چنین سیلوهایی با توجه به کشاورزی بودن گلستان و حجم تولیدات غلات آن در استان مورد نیاز است.
زنگانه از شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گلستان خبر داد و اضافه کرد: اطلاعات این بخش و زمان بازگشت سرمایه از طریق سامانه‌ای که طراحی شده، در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.
استاندار گلستان ادامه داد: در این بخش برای تسهیل در سرمایه‌گذاری، ۸۰ درصد مسیر کسب مجوزها که اغلب زیست محیطی و مربوط به استعلام‌ها است بدون نام انجام خواهد شد و در اختیار سرمایه‌گذار واجد شرایط قرار خواهد گرفت.
وی بیان داشت: هدف از این اقدام فراهم کردن شرایط برای سرمایه‌گذار است تا بدون دغدغه کسب مجوزها و فرایند طولانی استعلام‌های اداری، در کوتاهترین زمان مباحث اجرایی فعالیت تولیدی یا اقتصادی خود را انجام دهد.
زنگانه بابیان اینکه گلستان جزو ۱۰ استان برتر کشور از حیث مواهب الهی است اما از حیث تولید ناخالص و درامد سرانه در بین استان‌های کشور از آخر استان چهارم است، گفت: باید تلاش کنیم جایگاه استان را ارتقا دهیم و تنها راه آن هم جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و حمایت از آنها است.
وی افزود: برخلاف ۲ استان‌ شمالی گیلان و مازندران، گلستان اراضی زیادی برای توسعه صنعت بویژه صنایع تکمیلی بخش کشاورزی دارد که باید برای جبران عقب ماندگی صنعتی استان مورد توجه و استفاده قرار گیرد.
برای عملیات اجرایی مرحله نخست سیلوی ذخیره غلات شرکت "زرین دانه ممتاز" گنبدکاووس که در روستای "کوچک خرطوم" این شهرستان با ظرفیت نگهداری ۳۰ هزار تن غلات احداث شده، مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
با افتتاح این واحد تولیدی برای ۱۰ نفر از جوانان فرصت شغلی ایجاد شد.
همچنین با حضور استاندار گلستان مجموعه پرورش مرغ مادر گوشتی در روستای "حالی آخوند" از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس با ظرفیت ۴۵ هزار قطعه مرغ و خروس و تولید سالانه ۱۷ میلیون تخم نطفه‌دار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
برای این واحد تولیدی ۱۳۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و با افتتاح آن برای ۳۵ نفر از جوانان گنبدی فرصت شغلی ایجاد شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 219
  • کد خبر : 95065