عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کمیته اجرایی قانون درآمدهای پایدار در شهرداریهای استان گلستان تشکیل خواهد شد


کمیته اجرایی قانون درآمدهای پایدار در شهرداریهای استان گلستان تشکیل خواهد شد

کمیته اجرایی قانون درآمدهای پایدار در شهرداریهای استان گلستان تشکیل خواهد شد

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در جلسه تبیین قانون درآمد پایدار شهرداریها که در فرمانداری ویژه گنبدکاووس با حضور فرمانداران، شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای استان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد گفت: میزان درآمد ۸ ماهه سال جاری شهرداریهای استان در مجموع ۱۱۱۰ میلیارد تومان است که تا پایان سال با این روند به ۱۸۷۳ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه گنبدکاووس حسین علیقلی‌زاده عصر روز شنبه تصریح کرد: شهرداریهای استان با پیش‌بینی بودجه ۲۸۳۷ میلیارتومانی سال جاری با ۹۵۰ میلیارد تومان کسری بودجه مواجه هستند.
وی سال ۱۴۰۲ را سال اجرای قانون درآمد پایدار شهرداریها و سال ۱۴۰۳ را سال برداشت نتایج اجرای این قانون عنوان کرد و افزود: کمیته اجرایی درآمدهای پایدار در همه شهرداریهای استان گلستان تشکیل خواهد شد.
وی با اشاره به رنگ‌بندی درآمدی شهرهای استان، گنبدکاووس را دارای رنگ بندی زرد و نوده خاندوز را از جمله شهرهای آبی از لحاظ افزایش درآمد شهرداری عنوان کرد و افزود: شهرداری گنبدکاووس در پیش بینی درآمدی سال ۱۴۰۲ باید تحقق بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی را در نظر بگیرد تا تحقق این درآمد صرف پرداخت حقوق و پروژه های شهرداری شود، وی این میزان را برای شهرداری گرگان تحقق درآمد ۹۶۰ میلیارد تومانی اعلام کرد.
وی با بیان اینکه ۹۲۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۱۰ هزار نفری جمعیت شهری در ۲۱ شهر استان گلستان مشمول قانون عوارض عمران شهری هستند بر تدوین دفترچه عوارض شهرداری ها تاکید کرد و گفت: تنظیم این دفترچه در مدت زمان تعیین شده بسیار مهم است و استاندار بر نحوه عملکرد شوراهای اسلامی در تصویب به موقع این دفترچه بر اساس جدول زمانبندی نظارت خواهد داشت.
وی از خیز ۸ هزار میلیارد تومانی برای صندوق درآمد شهرداریهای استان خبرداد که در وهله اول با ۳۵۰۰ میلیارد تومان راه اندازی خواهد شد.
وی همچنین بورس ، سبدگردانی ، مشارکت در پروژه های سرمایه گذاری را از ابزارهای ایجاد درآمد پایدار در شهرداریها عنوان کرد و گفت: اجرای قانون نوسازی و بهسازی و عمران شهری یکی از روشهای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداریهاست

کمیته اجرایی قانون درآمدهای پایدار در شهرداریهای استان گلستان تشکیل خواهد شد

کمیته اجرایی قانون درآمدهای پایدار در شهرداریهای استان گلستان تشکیل خواهد شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 98
  • کد خبر : 98047