عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سال ۱۴۰۲ سال اجرای قانون درآمدهای پایدار شهرداریهاست


سال ۱۴۰۲ سال اجرای قانون درآمدهای پایدار شهرداریهاست

سال ۱۴۰۲ سال اجرای قانون درآمدهای پایدار شهرداریهاست

 مدیرکل دفترامور شهری و شوراهای استانداری گلستان از تشکیل صندوق درآمدهای پایدار شهرداریها با ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان خبرداد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه گنبدکاووس، حسین علی قلی‌زاده در نشست مشترک فرمانداران استان گلستان که شامگاه یکشنبه در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد گفت: در ۸ ماهه اخیر کل درآمد شهرداریهای‌استان گلستان ۱۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به راهکارهای ایجاد درآمد پایدار از محل عوارض شهرداریها، استفاده از صندوق توسعه شهرداریها، اوراق صکوک، صندوق سبدگردانی ،صندوق توسعه خرد، صندوق زمین و مسکن و حضور شهرداریها در بورس را پیشنهادات اجرایی برای توسعه درآمد پایدار در شهرها برشمرد و افزود: راه‌اندازی قطار گردشگری، اجرای طرح نو مسیری نو از جمله اقدامات انجام شده برای افزایش درآمدهای پایدار است.
وی با تشریح قانون درآمدهای پایدار شهرداریها گفت: در این راستا کدهای عوارض شهرداریها را احیاء کردیم و با نگاه واقع گرایانه به تعیین ضریب مالیاتی در هر منطقه شهری خواهیم پرداخت.
علیقلی زاده با بیان اینکه سامانه مدیریت GIS استان گلستان در حال راه اندازی است مهمترین بخش اجرای این طرح را بکارگیری منابع انسانی کارآمد عنوان کرد و خواستار نظارت بر عملکرد شهرداران و دقت کارشناسان کمیته انطباق در تدقیق قوانین شد.
 وی در این جلسه به تشریح وضعیت درآمدی شهرداریهای استان با رنگ بندی آبی ،زرد نارنجی و قرمز کرد و گفت: شهر گنبدکاووس و اینچه‌برون در وضعیت زرد قرار دارد، وی وضعیت کرند را در  کسب درآمدهای شهرداری مطلوب توصیف کرد و افزود: وضعیت کردکوی آبی، علی‌آباد زرد و اغلب شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارد.
مدیرکل شهری وشوراهای استانداری گلستان در ادامه به تشریح قانون شهرداریها در ماده ۱۰۰ ، ۱۰۱ و ۷۷ پرداخت و گفت: بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون شهرداری کمیسیونی مرکب از فرماندار یا بخشدار ، نماینده دادگستری شهرستان ، نماینده شورای شهر پیش بینی شده و موضوع ماده ۷۷ شهرداری نیز در خصوص عوارض شهری و رفع اختلاف بین مودی و شهرداری در مورد عوارض شهرداری است
وی افزود: به استناد ماده ۱۰۱ قانون شهرداریها ادارات ثبت اسناد و املاک و محاکم در هنگام دریافت درخواست تفکیک یا افراز اراضی شهری موظفند ابتدا نسبت به استعلام از شهرداری اقدام نموده و سپس عمل تفکیک یا افراز را بر اساس نقشه مورد تائید شهرداری انجام دهند.
حضور فرمانداران در جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ ماده ۱۰۱ و ماده ۵ و ماده ۷۷ قانون شهرداریها و تشکیل کمیته صندوق درآمد پایدار از پیشنهادات فرمانداران استان در این جلسه بود.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 341
  • کد خبر : 97683