عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تخصیص ۳ درصد از عوارض شهرداری‌ها برای ایجاد فضا‌های مناسب آموزشی


تخصیص ۳ درصد از عوارض شهرداری‌ها برای ایجاد فضا‌های مناسب آموزشی

 

تخصیص ۳ درصد از عوارض شهرداری‌ها برای ایجاد فضا‌های مناسب آموزشی


به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، بعد از ظهر چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲، نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان با حضور سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش و سایر اعضا در سالن فرهنگ اداره کل آموزش و پرورش با دستور کار پیگیری و اجرای مواد ۱۳ و ۱۶ قانون شوراهای آموزش و پرورش، اعطای مجوز خرید اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس  از شرکت تجهیز مدارس ایران و صنایع آموزشی، تهیه اطلس اوان کودکی و همچنین بررسی و پیگیری اجرای مصوبات پیشین برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: قطعا با برنامه‌ریزی دقیق و مدونی که در دهه فجر پیشرو صورت گرفته شده، زمینه حضور و حماسه آفرینی رای اولی ها و همیاران رای را در بیست و دو بهمن امسال و انتخابات اسفندماه شاهد خواهیم بود.

سیدعلی مهاجر با اشاره به نقش بنیادین آموزش و پرورش در ساخت آینده کشور گفت: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سرمایه‌ای مهمتر از سرمایه انسانی برای یک کشور و تمدن وجود ندارد و وظیفه مهم نظام آموزش‌ و پرورش ما، تعلیم و تربیت نیروی انسانی ماهر، مومن و متخصص است.

معاون استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت شورای آموزش و پرورش گفت: کلیه مصوبات شورای آموزش وپرورش در حدود قانون معتبر بوده و برای دستگاه های ذی‌ربط لازم الاجرا است، این مصوبات توسط استاندار به دستگاه های مربوط ابلاغ خواهدشد و و عدم اجرای آن مستوجب تعقیب است.

وی افزود: شورای آموزش‌ و پرورش نیز نقش مهمی در پیشبرد اهداف کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت دارد و ظرفیت مطلوبی برای ارتقا برنامه های آموزش و پرورش در کشور دارد.

وی با اشاره بر لزوم تشکیل کمیته های تخصصی جهت بررسی دقیق و کارشناسی مباحث ذیل شورای آموزش و پرورش بر پیگیری و اجرای ماده ۱۳ و ۱۶ قانون شوراهای آموزش و پرورش تاکید کرد.

سیدرضا نظری با اشاره به مصوبه فراهم شدن امکان ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی از سوی شهرداری‌ها گفت: بر اساس قانون، شهرداری‌ها مکلف هستند که امکان ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی را فراهم کنند که در استان گلستان اجرای این تکلیف قانونی، خیلی مطلوب نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در ادامه به مصوبات جلسه امروز نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، شهرداری‌ها مکلف به تخصیص ۳ درصد از عوارض دریافتی به آموزش و پرورش، جهت ایجاد فضا‌های مناسب آموزشی هستند.

نظری افزود: در استان گلستان این تکلیف قانونی از سوی خیلی از شهرداری‌ها انجام می‌شود.

دبیر شورای آموزش‌ و پرورش استان با بیان اینکه امسال امتحان نهایی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود، افزود: مقرر شد، تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز حوزه‌های امتحانی از سوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، پیگیری شود.

وی اضافه کرد: تدوین اطلس اوان کودکی در گلستان، مصوبه بعدی جلسه امروز شورای آموزش و پرورش استان بود.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آپ
  • بازدید : 118
  • کد خبر : 109974