عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سمينار مختومقلي زمينه ساز گسترش روابط ايران و تركمنستان

استاندار گلستان:

سمينار مختومقلي زمينه ساز گسترش روابط ايران و تركمنستان

استاندار گلستان: سمينار مختومقلي زمينه ساز گسترش روابط ايران و تركمنستان است.

استاندار گلستان گفت : برگزاري سمينار بين المللي مختومقلي فراغي ، شاعر و عارف ايراني تركمني ، مي تواند فرصت بسيار مناسبي در بسط و گسترش روابط فرهنگي و اقتصادي دو كشور ايران و تركمنستان باشد.

به گزارش روابط عمومي استانداري گلستان ، "دكتر حسن صادقلو" در ديدار با رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كشور در تهران افزود : همه توان خود را در برگزاري بهتر و اثر بخش تر اين سمينار به كار مي بنديم و نهايت همكاري را با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و نمايندگي فرهنگي ايران خواهيم داشت . 

وي با تأكيد بر اين كه تعاملات اوليه مي تواند پايه مناسبات فرهنگي و اقتصادي براي هر دو كشور ايران و تركمنستان باشد، تصريح كرد : مسئولين بايد توجه و دقت وافر را در برپايي اين سمينار بين المللي داشته باشند. 
استاندار گلستان با بيان اين كه هردو كشور از ويژگي هاي زباني و فرهنگي و ديني مشترك سود مي برند افزود: شناخت و آگاهي بسيار خوبي از مردم مهربان و صميمي تركمنستان بويژه مناطق مرزي داريم و تاكنون هيچ مشكلي براي هردو كشور در هيچ زمينه اي بوجود نيامده كه بخواهد كدورتي را در روابط ايجاد نمايد. 
دكتر صادقلو به سوابق تاريخي و فرهنگي فيمابين شهروندان استان گلستان با كشور تركمنستان اشاره كرد و افزود : مرحوم مختوم قلي فراغي در ميان شهروندان تركمن جايگاه بالايي دارد .
وي با اشاره به تاكيد وزراي خارجه دو كشور جهت برگزاري هرچه بهتر مراسم بزرگداشت اين شاعر تركمني اظهار كرد : لازم است در اين خصوص هماهنگي هاي لازم از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان با ساير دستگاه هاي ذيربط به منظور دعوت از چهره هاي فرهنگي و فرهيخته كشوري براي شركت در اين كنفرانس انجام شود.
استاندار گلستان همچنين بر تسريع در انتشار ديوان اشعار مختومقلي فراغي تأكيد كرد . 

استاندار گلستان عصر روز دوشنبه با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با دكتر ابراهيمي تركمان، درباره همكاري هاي دو جانبه در برگزاري سمينار بين المللي مختومقلي فراغي شاعر و عارف ايراني تركمن ديدار و گفتگو كرد. 

در اين ديدار قهرمان سليماني معاون پژوهشي و آموزشي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، غلامرضا منتظري مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان، الماسيه مدير كل فرهنگي آسيا و اقيانوسيه ، رسول اسماعيل زاده دوزال ، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در تركمنستان و مهرداد آگاهي ، مدير كل همكاري هاي فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي حضور داشتند. 

قابل ذكر است سمينار بين المللي مختومقلي فراغي شاعر و عارف ايراني تركمن در روزهاي 20 تا 23 ارديبهشت سال 1393 در استان گلستان و در شهر گنبد كاووس و در روز 24 ارديبهشت در شهر عشق آباد برگزار خواهد شد.


تأیید کننده خبر : shirangi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1454
  • کد خبر : 456