عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیشتازی دانشگاه آزاد گلستان در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی


پیشتازی دانشگاه آزاد گلستان در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

 

استاندار گلستان گفت: دانشگاه آزاد با برگزاری ۱۵۰ کرسی آزاد اندیشی نقش مهمی در اجرای این امر مهم در استان ایفا می‌کند و در این زمینه در استان پیشتاز است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر علی‌محمد زنگانه صبح امروز در دیدار رییس و اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد استان گلستان اظهار کرد: افتخار می‌کنم یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد استان هستم.

وی افزود: دانشگاه در موضوع پرورش نیروی انسانی توانمند پیشرو است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد با برگزاری ۱۵۰ کرسی آزاد اندیشی نقش مهمی در اجرای این امر مهم در استان ایفا می‌کند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: دانشگاه مرکز تفکر، تحقیق، تولید دانش و کشف راهکارهای عملیاتی برای برون رفت از مشکلات است

زنگانه تاکید کرد: پیوند صنعت و دانشگاه و بهره‌گیری از توان علمی دانشگاه و توان عملیاتی صنعت باعث توسعه کشور خواهد شد و هر راهکاری که بتواند این دو بخش مهم کشور را به همدیگر نزدیکتر کند ما استقبال می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروزه جهاد تبیین به عنوان یک امر واجب برای آحاد افراد جامعه محسوب می‌شود و همه موظفیم اقداماتی که انجام می‌دهیم را برای مردم بیان کنیم

استاندار گلستان تصریح کرد: خدا را شاکریم مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مختلف تا امروز از عدد ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رد شده است .

زنگانه گفت: در سفر رییس جمهور به گلستان ۲۶ همت پروژه عمرانی و طرح اقتصادی افتتاح شد.

وی اضافه کرد: در حوزه وزارت نیرو در استان ۶ همت سرمایه‌گذاری انجام شده که اقدامات بسیار خوبی در این بخش اجرایی و انجام خواهد شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: پروژه پتروشیمی گلستان با عدد ۴۰ همت سرمایه‌گذاری، سیکل ترکیبی نیروگاه با ۲۵ همت سرمایه‌گذاری جزء پروژه‌های مهمی است که عملیات اجرایی آن رسما در سفر دوم رییس جمهور به گلستان آغاز شده است.

زنگانه گفت: در پایان دولت گذشته رشد اقتصادی استان گلستان منفی ۵.۳ بود که در آخر سال ۱۴۰۱ بر اساس آمار رسمی مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی استان گلستان به مثبت ۳.۳ رسیده است.

وی اضافه کرد: گلستان جزء سه استانی است که رشد متوازن در کشور داشته است.

استاندار گلستان بیان کرد: استان گلستان در حوزه زیرساخت‌ها به شدت مظلوم واقع شده و بسیاری از اقداماتی که امکان اجرای آن با بودجه‌های کلان‌تر و قیمت ارزان‌تر می‌توانست به نتیجه برسد امروز دولت باید بودجه بیشتر با هزینه بیشتر اجرایی کند.

زنگانه افزود: یکی از اقدامات انجام شده در استان توزیع عادلانه تسهیلات و اعتبارات در شهرستان‌ها بوده است.

وی افزود: فرمانداران نقش مستقیم در این امر دارند چون فرماندار در شهرستان نیاز شهرستان را بیشتر و بهتر می‌شناسد و با اجرای این اقدام، بسیاری از رانت‌ها و مسیرهای ناسالم از سیستم حذف شده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در گذشته تمرکز اعتبارات و تسهیلات و تصمیم‌گیری برای آن متمرکز در استان بود که ما این مسیر را حذف کردیم و توزیع عادلانه را اجرایی کردیم.

زنگانه گفت:ایدام بسیار مهم دیگری که در این دولت در استان انجام شد، انتشار تمامی مصوبات و اطلاعات استان در سامانه شفافیت بوده که همه می‌توانند شفاف به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت خوب اجرای نهضت ملی مسکن در استان گلستان، اضافه کرد: در حال حاضر ۴۱ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در استان داریم .

استاندار گلستان گفت: در دور اول سفر رییس جمهور به گلستان نزدیک به ۹۰ درصد مصوبات مربوط به نهادهای حمایتی استان همانند کمیته امداد عملیاتی کردیم که موضوع مسکن یکی از این مصوبات است.

زنگانه گفت: در حوزه آموزش و‌ پرورش در دور دوم سفر ۹۲۵ میلیارد تومان مصوبه داشته‌ایم که با این مصوبات گام‌های بزرگی برای این بخش انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در دولت از ابتدا تا امروز در تجهیز و نوسازی مدارس بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار گلستان بیان کرد: طرح آبرسانی ۴۳۲ روستا با جدیت در این دوره در حال انجام است و انشاالله به زودی به نتایج مطلوبی خواهد رسید.

زنگانه با اشاره به اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری در استان افزود: با این اقدام سرعت اینترنت در استان می‌تواند به ۱۰۰ برابر افزایش یابد.

 

 

 

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .