عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح گردشگری آشوراده باید با رعایت مسائل زیست محیطی اجرایی شود

معاون اول رییس جمهوری:

طرح گردشگری آشوراده باید با رعایت مسائل زیست محیطی اجرایی شود

طرح گردشگری آشوراده باید با رعایت مسائل زیست محیطی اجرایی شود

 معاون اول رییس جمهوری با اشاره به تصویب طرح گردشگری آشوراده درجریان سفر هیات دولت به گلستان درسال گذشته، گفت: این مصوبه دولت باید با رعایت مسائل زیست محیطی اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان خاطرنشان کرد: دولت در سفرهای استانی تنها مصوباتی را تصویب می کند که قابلیت اجرا داشته باشند و به همین دلیل، رییس جمهور کمتر قول می دهد و به وزرا تاکید و تصریح دارد فقط کارهای قابل انجام قول داده شود.

وی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب گلستان درحوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری، اظهار کرد: صحبت کردن از محرومیت این استان با این همه مواهب الهی و ظرفیت های بالقوه، صحیح نیست بلکه باید با مدیریت صحیح، نسبت به استفاده درست از مزیت ها اقدام کرد.

جهانگیری افزود: دولت تدبیر و امید نیز با جدیت پیگیر مشکلات و تنگناهای توسعه این استان است.

وی، بخش کشاورزی گلستان را از ظرفیت های خوب توسعه ای استان دانست و تصریح کرد: بحث زهکشی 280 هزار هکتار اراضی کم بازده مناطق شمالی گلستان، موضوع مهمی است که باید راهکار قانونی برای تامین منابع مالی این طرح اندیشیده شود و یقینا دولت از این طرح حمایت می کند زیرا حداقل 600 هزار تن به تولیدات زراعی گلستان اضافه خواهد کرد.

وی درخصوص مشکلات بخش صنعت گلستان نیز گفت: مشکلات این بخش باید در کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری که در استان ها شکل گرفته، رفع و اگر نیاز به مرکز دارد در تهران مطرح شود.

جهانگیری، افزود: براساس تاکید رییس جمهور، نظام بانکی باید در تامین منابع سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بعنوان اولویت نخست اقدام نماید.

وی، ایجاد یکصد هزار شغل درحوزه ICT و IT با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 94 را از اقدامات دولت درحوزه ایجاد اشتغال دراین بخش ها اعلام کرد و گفت: استان گلستان نیز می تواند سهم مهمی دراین اشتغال داشته باشد.

جهانگیری همچنین با اشاره به در حال تدوین بودن برنامه ششم توسعه، از مسوولان گلستان خواست که با شتاب بیشتری مسایل و مشکلات خود را برای گنجانده شدن دراین برنامه به دولت ارایه نمایند، زیرا دولت در آینده نزدیک لایحه این برنامه را به مجلس ارایه خواهد کرد.

جهانگیری، کنترل تورم و توجه جدی به صادرات غیر نفتی را از دیگر اقدامات مورد نیاز در سال جاری برشمرد و اضافه کرد: استان های مرزی در رشد صادرات غیر نفتی سهم بزرگی بر عهده دارند بویژه استان گلستان که هم مرز با کشورهای آسیای میانه بویژه ترکمنستان و قزاقستان است.

وی از مدیران استان های مرزی خواست با جدیت پیگیر صادرات غیر نفتی و رفع موانع موجود در این حوزه باشند، حتی اگر لازم است شخصا به دنبال کار و پیگیر حل مشکلات صادرکنندگان باشند.

درجلسه شورای اداری گلستان، وزیر جهادکشاورزی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس و مدیران استانی حضور داشتند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1571
  • کد خبر : 11391