عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگروه اطفاء حریق در استان و شهرستان ها تشکیل شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

کارگروه اطفاء حریق در استان و شهرستان ها تشکیل شود

 

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: کارگروه اطفاء حریق در شهرستان ها به خصوص در شهرستان های که دارای نقاط بحرانی هستند تشکیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، حمید سلامتی در جلسه شورای مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار کرد: شهرستان های کلاله و مراوه تپه به دلیل وجود بیشترین سطح جنگل های دست کاشت از نقاط بحرانی حریق در استان هستند که کار دشواری در حفاظت بر عهده دارند و در اولین فرصت طی جلسه ای با فرمانداران شهرستان کارگروه اطفاء حریق را تشکیل دهند.

وی با تاکید بر آماده باش بوده نیروهای حفاظتی ادامه داد: به دلیل رطوبت هوا و بارش های اخیر آتش سوزی ها در استان شروع نشده است اما در روزهای آینده به دلیل افزایش گرمای هوا و کاهش رطوبت در سطح جنگل ها و مراتع احتمال حریق در عرصه های ملی افزایش پیدا می کند.

سلامتی با تاکید بر تکمیل تجهیزات اطفاء حریق گفت: در صورت نیاز به خصوص در شهرستان هایی که به عنوان نقاط بحرانی شناسایی شده اند اعتبارات در نظر گرفته شود و تجهیزات اطفاء حریق سطح شهرستان ها بررسی و در صورت نیاز به تعمیر قبل از آغاز فصل حریق اقدام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در خصوص آموزش گروه های اطفاء حریق 11 نفره گفت: حضور فیزیکی در حریق در اولین لحظه و داشتن سرعت عمل در مهار و اطفاء حریق از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: روسای شهرستانی و ستادی منابع طبیعی و آبخیزداری از کارشناسان خود استفاده بهینه را داشته باشند و ارتباطات خود را با فرمانداران و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان ها در جهت پیشبرد بهتر کارها و اقدامات بیشتر کنند.

سلامتی با تاکید بر پاسخگو بودن سامانه های 1405 و 139 به صورت شبانه روزی افزود: حداقل به مدت 4 ماه و با 60 نیرو دیده بان های حریق در نقاط بحرانی و آشنا به منطقه به عنوان دیده بان بکارگیری شود.

در ادامه جلسه معاونین و روسای ادارات شهرستانی در خصوص اقدامات انجام شده در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت توضیحاتی دادند.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : منابع طبیعی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس5
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .