عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انعقاد تفاهم نامه همکاری ما بین اداره کل میراث فرهنگی با شهرداری گنبدکاووس


انعقاد تفاهم نامه همکاری ما بین اداره کل میراث فرهنگی با شهرداری گنبدکاووس

انعقاد تفاهم نامه همکاری ما بین اداره کل میراث فرهنگی با شهرداری گنبدکاووس

 تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با شهرداری گنبد کاووس منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی این اداره کل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این راستا گفت: با توجه به اینکه استان گلستان از مواهب خدادادی و طبیعی و ظرفیت های بالقوه و بالفعل فرهنگی-تاریخی-مذهبی-گردشگری و ... بسیاری برخوردار می باشد و در مسیر راه عبور مسافران و گردشگران و زائران حرم مطهر رضوی (ع) واقع است ظرفیت بسیار خوبی از لحاظ توسعه در همه جوانب خصوصاً گردشگری را داراست.

 ابراهیم کریمی در ادامه افزود: برخی از شهرستان های استان از جمله شهرستان گنبد کاووس و خصوصاً شهر گنبد کاووس شرایط ویژه تری از لحاظ برخورداری و ظرفیت بالای توسعه ی این بخش را دارد.

 وی خاطر نشان کرد: این تفاهمنامه به منظور دستیابی هر چه سریعتر به اشتغال و بهبود شاخص های توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و زیرساخت های گردشگری شهر گنبد کاووس تنظیم و منعقد گردید.

 ابراهیم کریمی در ادامه اذعان داشت: آماده نمودن بسته های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، ارائه فهرست کامل جاذبه های گردشگری و تاریخی مطرح شهرستان که قابلیت بازدید دارند ، جهت تهیه کلیپ و درج در کتابنامه استان، پرداخت 50% هزینه تهیه کلیپ ، عکس و فیلم مستند از جاذبه های تاریخی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان و پرداخت 50% هزینه سالیانه دبیرخانه ستاد خدمات سفر شهرستان به اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبد کاووس و در اختیار قراردادن 2 تابلوی بزرگ تبلیغات شهری به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تهیه و نصب تابلو جاذبه های گردشگری و تابلوی چند زبانه راهنمای برج قابوس، شهر جرجان و ... در سطح شهرستان و صنایع دستی برای ارائه هدایا و جوایزدر مراسمات، اعیاد و جشن ها و... اشاره داشت.

 وی افزود: پرداخت هزینه های چاپ کتابنامه گردشگری استان و بروشور سفر استان به نسبت تیراژ و صفحه ، اختصاص یافته به شهرستان گنبدکاووس . واگذاری زمین جهت احداث بازارچه صنایع دستی وتامین هزینه های زیر بنایی و واگذاری ساختمان جهت راه اندازی خانه صنایع دستی و پرداخت هزینه کارشناس منابع طبیعی و تکمیل مدارک و مستندات مربوط به ثبت معنوی ، طبیعی، و انجام نقشه برداری جهت تعیین حریم بناهای تاریخی و تپه های باستانی برای ثبت ملی و جهانی و استفاده از نمادها و چهره های شاخص تاریخی منطقه در نامگذاری و طراحی خیابانها و و میادین شهری . ارائه بسته های تشویقی به مالکان ساختمان و بناهای تاریخی و دارای ارزش معماری و فرهنگی جهت تغییر کاربری به فعالیتهای گردشگری و تهیه مکان جهت برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی ویژه رانندگان وسائل نقلیه عمومی به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران و حمایت از تشکل های مردم نهاد ، NGOها و صنوف مرتبط با میراث فرهنگی ،‌صنایع دستی و گردشگری شهرستان (از جمله انجمن حامیان میراث فرهنگی و...) و برگزاری یک جشنواره متمرکز شهرستانی در پارک قابوس و نمایشگاههای گردشگری فصلی و ارائه برنامه در زمان برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در استان از دیگر موارد ذکر شده دراین تفاهم نامه است.

 کریمی همچنین به واگذاری زمین در پارک 7 هکتاری جهت احداث موزه بزرگ گنبدکاووس و پیگیری تخلفات و ساخت و سازهای غیر مجاز حریم منظری گنبد قابوس و محدوده شهر باستانی گرگان (جرجان) را زادیگر مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد وادامه داد: تامین اعتبار جهت تملک و یا واگذاری اراضی معوض به منظور آزادسازی حریم برج قابوس و رعایت مقررات میراث جهانی در ارائه مجوز احداث ساختمانهای واقع در حریم برج و پیاده رو سازی پیرامون (حریم) برج و برنامه ریزی بلند مدت به منظور عدم تردد و سائط نقلیه و طرح آن در شورای ترافیک شهرستان و تملک خانه واقع در مسیر حریم (کوچه سوم خیابان کمینه) که قبلاً مکاتبه با شهرداری صورت گرفته است به منظور آزادسازی حریم و مسیر آن جهت تردد گردشگران و ارائه کاربری های مرتبط با گردشگری به ساختمانهای در حریم و پیرامون برج از جمله واحدهای فرهنگی هنری و موزه و پذیرایی و اقامتی و... وارائه بسته های تشویقی به مالکان عرصه و ساختمانهای پیرامونی جهت این تغییر کاربری و اجرای پیشنهادات مشاور به منظور ساماندهی جداره های ساختمانهای مسکونی و تجاری حریم برج و واگذاری زمین جهت احداث موزه بزرگ گنبدکاووس از دیگر موارد می باشد.

 کریمی اشاره داشت: برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و معرفی بسته های سرمایه گذاری شهرستان گنبدکاووس و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و محصولات گردشگران، تدوین کتابچه راهنمای گردشگری میراث جهانی( برج)راهنمای الکترونیکی، تهیه نقشه گردشگری برج، نشست های تخصصی، پایش های مرتبط به برج و... ، پرداخت50% هزینه های تهیه کلیپ ،عکس وفیلم مستند ازجاذبه های تاریخی و گردشگری وصنایع دستی و پرداخت 50% هزینه سالیانه ستاد خدمات سفر شهرستان و چاپ بنر جاذبه های گردشگری شهرستان گنبد بنام شهرداری گنبد و اداره میراث فرهنگی شهرستان و نصب در تابلوهای بزرگ تبلیغات شهری و چاپ کتابنامه گردشگری و بروشور گردشگری استان و اختصاص بخشی از آن به شهرستان گنبدکاووس وهمچنین تامین اعتبار جهت احداث بازارچه صنایع دستی و راه اندازی خانه صنایع دستی از جمله تعهدات این اداره کل است.

 وی اذعان داشت: برگزاری همایش مدیران تورهای مسافرتی و راهنمایان تورهای مسافرتی کشورو تور رسانه ای ملی و تخصیص تسهیلات جهت پروژه های اقامتی و پذیرایی بویژه هتل و اعطای تسهیلات به اقامتگاههای بوم گردی جهت توسعه ظرفیت اقامت پذیری شهرستان و اشتغال تحصیلکردگان بخش گردشگری و ساماندهی و اقدام برای ثبت ملی، آثار طبیعی و اماکن ، محوطه ها و بناهای تاریخی شهرستان ازدیگر تعدات است و اداره کل هر ساله اعتبارات لازم جهت مرمت و ساماندهی برج و محوطه را تامین می نماید.

 کریمی تصریح نمود: انجام مطالعات پیرامون پارک به منظور ساماندهی جداره های ساختمانهای مسکونی و تجاری پیرامون و محوطه سازی و نظافت محوطه برج و پارک قابوس اعم از نظافت مستمر سرویس های بهداشتی فعلی و احداث سرویسهای بهداشتی جدید و همچنین برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با خدمات گردشگری و تامین اعتبار پروژه های گردشگری شهرستان و همچنین حمایت و مشارکت در برگزاری جشنواره متمرکز شهرستان و تامین اعتبار و راه اندازی موزه بزرگ گنبد کاووس و بررسی طرح های ارجاعی از سوی ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در محدوده شهر باستانی گرگان(جرجان) از دیگر موارد می باشد.

 مدیر کل میراث فرهنگی گلستان درپایان اظهار امیدواری کرد: با بهره مندی مطلوب از ظرفیت های طرفین تفاهم نامه، زمینه های توسعه و رونق حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فراهم آمده و رونق و توسعه شهرستان بیش از پیش حاصل گردیده وگام های موثری جهت خدمت به مردم شریف این منطقه برداشته شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .