عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشاركت سرمايه گذاران، توسعه محور ترانزيتي گرگان به اينچه برون را تسريع مي كند

مديركل راه و شهرسازي گلستان:

مشاركت سرمايه گذاران، توسعه محور ترانزيتي گرگان به اينچه برون را تسريع مي كند

مشاركت سرمايه گذاران، توسعه محور ترانزيتي گرگان به اينچه برون را تسريع مي كند

 مديركل راه و شهرسازي گلستان با بيان اهميت جاده ترانزيتي گرگان- آق قلا - اينچه برون در رونق اقتصادي اجتماعي منطقه، از سرمايه گذاران براي مشاركت در توسعه و چهارخطه كردن محور دعوت به همكاري كرد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "ابراهيم مبارك قدم" در ديدار و نشست با فرماندار آق قلا و هيات همراه در محل سالن اجتماعات راه و شهرسازي، افزود: هم اكنون پروژه چهارخطه كردن محور گرگان- آق قلا به اينچه برون، مرحله اخذ مجوز كميسيون ماده 215 را طي مي كند كه استقبال سرمايه گذاران براي مشاركت در ساخت آن، موجب تسريع اتمام پروژه مي شود.

وي اين پروژه ملي را از برنامه هاي توسعه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي در اقتصاد مقاومتي بيان كرد و گفت: مكاتبات اداري اخذ مجوز كميسيون 215 محور نيز براي مقامات عالي استان و كشور از جمله استاندار محترم، وزير محترم راه و شهرسازي و جناب دكتر نوبخت معاون محترم رياست جمهوري ارسال شده و در حال پيگيري مي باشد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان، طول محور گرگان- آق قلا- اينچه برون را،75 كيلومتر اعلام كرد و افزود: 15 كيلومتر آن از سمت گرگان به آق قلا در سنوات گذشته چهار بانده شده و 60 كيلومتر از آق قلا تا مرز اينچه برون باقي مانده كه نيازمند تصويب و قرار گرفتن در پيوست بودجه است.

مبارك قدم با اظهاراميدواري از اينكه اين طرح ملي در پيوست بودجه سال 96 قرار گيرد و ادامه عمليات اجرايي آن آغاز شود، ادامه داد: منابع مالي موجود و بدهي هاي دولت، امكان تعريف پروژه جديد را نمي دهد و لذا با توجه به برنامه هاي توسعه شمال استان از قبيل احداث بندر خشك و راه اندازي منطقه آزاد اينچه برون، محور كنوني پاسخگوي نياز منطقه نيست.

 وي، سرمايه گذاري انجام شده و معادل روز پروژه را، 300 ميليارد ريال اعلام كرد.

فرماندارآق قلا هم با اشاره به اقدامات راه و شهرسازي و قدرداني از تلاش هاي اين مجموعه در شهرستان، گفت: انتزاع اداره راه و شهرسازي شهرستان آق قلا از گرگان براي ورود به موقع و احسن در هنگام وقوع بلاياي طبيعي و تسريع در اتمام پروژه ميدان زندگي كه از خواسته هاي مردمي است، در راستاي توسعه استان تاثير بسزايي دارد.

"الياس هيوه چي" ادامه داد: نگاه ويژه به چهاربانده كردن محور آق قلا به گنبد، مساعدت براي تامين زمين مورد نياز دانشگاه آزاد اسلامي و تسريع در امور حقوقي آن، تامين زمين ساخت هنرستان كشاورزي غرب استان و تامين زمين جهت احداث و استقرار ستاد نيروي انتظامي شهرستان از مواردي است كه مساعدت و نگاه ويژه به آنها جهش اقتصادي منطقه را بدنبال خواهد داشت.

در پايان مقرر شد پس از ارائه موافقتنامه هاي مربوطه و طرح مصوب از سوي دانشگاه آزاد اسلامي، آموزش و پرورش و نيروي انتظامي؛ ميزان پنج هكتار زمين را اداره كل راه و شهرسازي گلستان در اختيار اين دستگاهها قرار دهد.

همراهان فرماندار آق قلا در اين نشست، امام جمعه، روساي آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامي و شهردار شهرستان بودند.

شهرستان آق قلا با افزون بر 109 هزار نفر جمعیت در شمال استان گلستان و 15کیلومتری گرگان واقع است.

 مشاركت سرمايه گذاران، توسعه محور ترانزيتي گرگان به اينچه برون را تسريع مي كند

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .