عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری 32000 نفر-دوره آموزشهای تخصصی رانندگان حمل و نقل جاده ای در گلستان

در سال گذشته انجام شد:

برگزاری 32000 نفر-دوره آموزشهای تخصصی رانندگان حمل و نقل جاده ای در گلستان

برگزاری 32000 نفر-دوره آموزشهای تخصصی رانندگان حمل و  نقل جاده ای در گلستان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های گلستان- مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: در سال گذشته 32000نفر-دوره برای رانندگان استان گلستان که در بدو شروع بکار ر انندگی و یا مشغول به این حرفه بودند دوره های آموزشی رانندگی برگزار گردید.

 وی در ادامه یادآور شد: کلیه افرادی که متقاضی فعالیت در زمینه رانندگی حرفه ای در بخش حمل و نقل عمومی برون شهری می باشند طبق قانون جهت آشنایی با مباحث روز تخصصی مرتبط با زمینه شغلی ملزم به شرکت در دوره های فوق می باشند.

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان در ادامه افزود: در استان گلستان چهار مرکز آموزش خصوصی در شهرهای گرگان، گنبد و آق قلا که مجوزهای لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی را از این اداره کل اخذ نموده اند، در حال فعالیت در زمینه آموزش رانندگان حمل و نقل جاده ای می باشند.

 میقانی با توجه به نیاز رانندگان به آموزشهای روز آمد، متذکر گردید: کلیه دوره هایی که رانندگان در آنها شرکت می نمایند حاوی مطالب تخصصی می باشند که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.

 ایشان عنوان دوره های که رانندگان در طی اشتغال به حرفه رانندگی باید طی نمایند به شرح ذیل عنوان نمودند: رانندگان بخش باری و مسافری در بدو آغاز بکار به مدت 24 ساعت دوره های بدو خدمت باری و مسافری شامل دوره های اخلاق حرفه ای، آشنایی با قوانین و مقررات حمل و نقل، مهارتهای رانندگی، مشخصات وسایط نقلیه، اسناد حمل و نقل، ضوابط حمل بارهای عادی و مهار بار در انواع وسایط نقلیه، بهداشت و سلامت شغلی و حرفه ای، امداد و نجات جاده ای، بررسی و تشریح چند تصادف جاده ای مهم و حقوق شهروندی را طی می نمایند و کلیه رانندگانی که در حال حاضر مشغول به فعالیت در بخش حمل و نقل برون شهری می باشند موظف به شرکت در دوره های بازآموزی به مدت 6 ساعت می باشند.

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان در پایان خاطر گفت: در حال حاضر در بخش حمل و نقل باری استان تعداد 11200 نفر و در بخش حمل و نقل مسافری 3200 نفر راننده مشغول به این حرفه می باشند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .