عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حدود 10 درصد مساحت بافت هاي فرسوده گلستان احيا و نوسازي شدند

مديركل راه و شهرسازي :

حدود 10 درصد مساحت بافت هاي فرسوده گلستان احيا و نوسازي شدند

حدود 10 درصد مساحت بافت هاي فرسوده گلستان احيا و نوسازي شدند

مديركل راه و شهرسازي گلستان گفت: از سال 88 تاكنون حدود 10 درصد از مساحت بافت هاي فرسوده شهرهاي استان توسط شهرداري ها و مردم، احيا و نوسازي شده اند .

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" در گفت و گويي خبري گفت: به علت درآمد پايين ساكنين اين بافتها، نوسازي و احياي اين محلات مستلزم برنامه ريزي مناسب مديريت شهري و برخورداري از تسهيلات دولتي مي باشد .

به گفته وي، همچنين لازم است مقررات اداري به شكلي كه مردم با اشتياق بيشتري به سمت استفاده از تسهيلات دولتي و يا نوسازي جذب شوند، مجدد بررسي شود و به زبان ساده راه را براي بهسازي توسط ساكنين اين محلات هموار كنيم.

مديركل راه و شهرسازي گلستان افزود: نبود آگاهي و تعريف نشدن ساز و كار مديريتي مشخص در دستگاه هاي اجرايي مرتبط به مسائل بافت هاي فرسوده يكي ديگر از مسايلي است كه بايد بدان پرداخته شود.

به گفته رستمي، تعريف خدمات موازي توسط شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران براي شركت عمران و مسكن سازان و ادارات بافت فرسوده استان كه موجب اتلاف وقت و خستگي از پيگيري يك موضوع مشابه مي شود از ديگر موارد مورد توجه در اين بافت ها مي باشد.

وي ادامه داد: آموزش ساكنين و مديران به همراه اطلاع رساني در رسانه هاو مجلدات، انعقاد تفاهم نامه همكاري با دستگاه هاي اجرايي و حمايت از پايان نامه ها و پژوهش هاي مرتبط با بافت هاي فرسوده شهري از ديگر راهكارها جهت تسريع در پيشبرد اهداف مربوطه مي باشد.

وي با اعلام اينكه از ابتداي سال تاكنون تسهيلاتي براي ساخت مسكن در بافتهاي فرسوده در نظر گرفته نشده،گفت: براساس برنامه اجرايي ابلاغي شركت عمران و بهسازي شهري ايران سه برنامه ساماندهي مركز محلات در بافت تاريخي گرگان پيش بيني شده است.

رستمي ادامه داد: پيش بيني اتمام 5 بلوك اجراي ساخت وساز با كاربري تجاري، مسكوني در بافت فرسوده از برنامه هاي ديگر براي احياي اين بافت هاست كه شامل سه پروژه در گرگان، دو پروژه در گنبد و يك پروژه ساخت مسجد در طرح آفتاب شهر گرگان مي شود.

به گفته وي، پيش بيني 24 دوره آموزشي براي ساكنين، مديران و حرفه مندان، پيش بيني حمايت از 13 پايان نامه و پژوهش و مستند سازي و پيش بيني انعقاد 40 تفاهم نامه همكاري با ارگان هاي دولتي و نهادهاي غير دولتي و شهرداري ها و ... از برنامه هاي ديگر در دست اجرا براي تحقق اهداف اين بخش مي باشد.

وي، تلاش براي عملياتي نمودن پروژه هاي مصوب در سكونتگاه هاي غير رسمي استان و تملك چند قطعه در طرح آفتاب گرگان و تعريف پروژه براي آن را از برنامه هاي ديگر دانست.

حدود 15 تا25 درصد از مساحت قانوني 15 شهر استان به مساحت دو هزار و 278 هكتار، بافت فرسوده است كه 208 هزار و 365 نفر در اين بافت ها كه بيشتر در هسته مركزي و قديمي شهرها متمركز هستند، سكني گزيده اند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .