عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای اولین دوره آموزشی قزاق دوزی در شهرستان های گرگان وبندرترکمن

در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام شد؛

اجرای اولین دوره آموزشی قزاق دوزی در شهرستان های گرگان وبندرترکمن

اجرای اولین دوره آموزشی قزاق دوزی در شهرستان های گرگان وبندرترکمن

اولین دوره آموزش قزاق دوزی به صورت استانی و در دو شهرستان بندرترکمن و گرگان، با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با هدف به آموزی شاغلین و کارجویان این رشته اصیل بومی استان گلستان آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، این دوره آموزشی با هدف احیای مشاغل بومی استان گلستان و تلاش در جهت رفع فقر از اقشار محروم منطقه بویژه ساکنین مناطق فرسوده صورت گرفته و بهمراه آن و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، دوره های آموزشی "نواربافی کتولی"، "جاجیم بافی گلستان"، "سوزن دوزی ترکمن" نیز به اجرا در خواهد آمد.

مهندس ابوالفضل تیرانداز در این باره گفتند: استان گلستان با توجه به تنوع قومی دارای مشاغل بومی متععدی است و نیازمند احیاء و توسعه این مشاغل بعنوان مزیت های رقابتی استان هستیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان افزودند: این اداره کل با تعامل و همکاری بسیار نزدیک با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مطابق برنامه ها و اهداف اقتصاد مقاومتی و تلاش برای رفع فقر از محرومین، روستاییان و اقشار آسیب پذیر، در وحله اول با حضور کارشناسان خبره و شاغلین حرفه ای، نسبت به تدوین استانداردهای آموزشی به عنوان مرجع مشترک سرفصلهای آموزشی اقدام و پس از تایید کارشناسی و اخذ کد ملی ،نسبت به برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی با استفاده از اساتید مجرب اقدام نموده است.

وی در ادامه با تاکید بر گسترش مشاغل بومی و توسعه مهارتها گفتند: آموزشهای مهارتی مهمترین بستر و زمینه اشتغال است و استان باید با همت بلند خود در جهت توسعه هرچه بیشتر مهارت آموزی در جامعه تلاش نماید.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .