عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری نخستین جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان در سال 1396


برگزاری نخستین جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان در سال 1396

برگزاری نخستین جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان در سال 1396

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، اولین جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در سال 1396 با حضور مدیرکل؛ معاونین، روسای ستادی و روسای مراکز در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

 ابوالفضل تیرانداز مدیرکل نیز در این جلسه، در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حاضرین در جلسه بدلیل اقدامات سال گذشته با اشاره به اهمیت نامگذاری سال جدید تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال توسط مقام معظم رهبری افزود با توجه به تاکید استاندار محترم در جلسه شورای اداری مبنی بر رویکرد" رشد مهارت آموزی در ارتقا سطح اشتغال و اهمیت آموزش های مهارتی در اشتغال زایی با بیان اینکه با بحث مهارت بایست مشکل اشتغال حل شود ودانشگاهها نیز به این سمت حرکت نمایند وظیفه ما را در سال جاری دوچندان کرد

 تیرانداز خطاب به روسای مراکز بیان کرد: بازاریابی را در حوزه های آموزشی انتقال دهید و این مبحث را جدی بگیرید و رویکرد بازار محوری را در مراکز و آموزشگاه های آزاد وارد کنید.

 وی همچنین با ابراز خوشحالی از ورود آموزشگاه های آزاد در بحث بازی های رایانه ای و حوزه فناوری اطلاعات در سال گذشته استمرار آن را در سال جدید خواستار شدند . و از بخش دولتی خواستند در بحث بازیهای رایانه ای ورود پیدا کنند.

 وی در خصوص المپیاد ملی مهارت اظهار داشت: المپیاد ملی مهارت می تواند یک ویترین از عملکرد شما باشد و مهم تر از آن اینکه نباید به المپیاد در سطح شهرستانی و استانی نگریست چون بازتاب جهانی دارد و می تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد باید نگاه مان ملی و جهانی باشد .

 وی همچنین با یادآوری همکاری های مشترک با پارک علم و فناوری، به نقش اقتصاد دانش بنیان براهمیت و تشریک مساعی طرفین در زمینه نخبگان مهارتی پرداخت.

 تدوین استاندارد مهارتی توسط سرباز مربیان ، سامانه پایش سامانه رصد ، تفاهمنامه مشترک با آموزش و پرورش ، دهستان هدف آموزش های روستایی ، نرخ مشارکت اثتصادی ، طرح شهید شوشتری ، گسترش استارتاپ در شهرستانها ، تدوین استاندارد مشاغل بومی ، ارتقاء سطح مهارتی فارغ التحصیلان دانشگاهی، توانمندسازی مددجویان و زنان سرپرست خانوار، خدمات مشاوره ای و بهبود کار، آموزش در صنایع و بنگاههای اقتصادی و راه اندازی مراکز جوار کارگاهی از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مدیرکل در اولین جلسه شورای اداری در سال 1396 بود.

 در ابتدای این جلسه سیدرضا مفیدی معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل، به تعهدات آموزشی سال 96 در همه بخش ها و حوزه های مختلف اشاره داشت و بر اهمیت نظارت و بازدید میدانی برای کیفیت بخشی هرچه بیشتر بر روند اجرای آموزش های مهارتی تأکید نمود.سپس مهدی رحمدل معاون اداری پشتیبانی در خصوص حوزه کاری خود سخنانی را بیان کردند در ادامه هریک از روسای ستادی و مراکز به بیان نقطه و نظرات خود پرداختند

 شایان ذکر است در این جلسه تعهدات و برنامه های آموزش فنی وحرفه ای مراکز دولتی در سال1396 به رییس هر مرکز ابلاغ شد .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .