عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لازم است اقدامات موثر دولت به گوش مردم رسانده شود

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان :

لازم است اقدامات موثر دولت به گوش مردم رسانده شود

لازم است اقدامات موثر دولت به گوش مردم رسانده شود

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان در جلسه هماهنگی اتاق های اصناف استان در بندرترکمن گفت :همه باید تلاش کنیم تا اقدامات موثر دولت تدبیر وامید به گوش مردم رسانده شود.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان ،حسینقلی قوانلو در نخستین جلسه هماهنگی اتاق های اصناف شهرستان های استان که در محل اتاق اصناف شهرستان بندر ترکمن برگزار گردید،گفت :معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات سالجاری گفتند،همیشه در زندگی نیمه پر لیوان را ببینیم وسعی کنیم نیمه خالی لیوان را پر نماییم ،12 سال پیش کل صادرات کشور 4 میلیارد دلار بود واکنون این عدد به حدود 45 میلیارد دلار رسیده والبته که اگر مشکلات وتحریم ها نبود اکنون باید به مرز 200 میلیارد دلار صادرات می رسیدیم.

قوانلو گفت :بیاید همیشه روحیه امید را در جامعه تزریق کنیم واین جز با دیدن نیمه پر لیوان میسر نخواهد بود ولذا همه تلاش کنیم تا اقدامات موثر دولت تدبیر وامید را به گوش مردم برسانیم.

وی افزود:امروز همه می دانیم که مشکل اصلی کشور بیکاری است ولی باید توجه داشته باشیم که تلاش دولت ومسئولین سالی 700 هزار شغل ایجاد می شود واین در حالی است که مطابق نرخ رشد جمعیت در کشور دولت موظف به ایجاد حدود 300 هزار شغل در سال است.

قوانلو ادامه داد:این که سالی یک میلیون نفر جمعیت جویای کار وارد بازارمی شود سبب شده تا علی رغم تلاش وجدیت چشمگیر دولت همچنان عده ای در پی اشتغال باشند.

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان گفت :در طول 4 سال ابتدایی خدمت دولت تدبیر وامید بطور میانگین حدود 53 هزار شغل در هر سال ایجاد شد در حالیکه در دولت قبل از آن بطور میانگین سالانه کمتر از 10 هزار شغل ایجاد شد.

وی گفت :همه ماباید کمک کنیم تا ایجاد 700 هزار شغل پیش بینی شده را به یک میلیون شغل برسانیم تا کم کم مشکل بیکاری واشتغال را ریشه کن کنیم.

وی همچنین اظهار نمود : در سالجاری استان گلستان مکلف به ایجاد 19400 شغل است که البته این آمار باید در سامانه ای تحت عنوان سامانه رصد ثبت گردد وسهم بخش صنعت ،معدن وتجارت استان در ایجاد شغل در سطح استان 5700 شغل بود که تا این لحظه 5400 شغل در این سامانه توسط این بخش ثبت شده والبته تعداد زیادی از شغل های ایجاد شده نیز هنوز در سامانه ثبت نشده که با ثبت آنها به آماری بیش از آنچه به بخش ما اختصاص داده شده خواهیم رسید وهمین جا از همه تلاشگران عرصه صنعت ،معدن وتجارت استان که در این راستا مارا یاری کردند تشکر وقدر دانی می نماییم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 471
  • کد خبر : 41252