عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » «کافه کارآفرینی» روزنه‌ای برای اشتغال فارغ‌التحصیلان


«کافه کارآفرینی» روزنه‌ای برای اشتغال فارغ‌التحصیلان

«کافه کارآفرینی» روزنه‌ای برای اشتغال فارغ‌التحصیلان

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: هنگامی که دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌شوند، هیچ مهارتی ندارد و کارفرمایان نیز به دنبال افراد با تجربه و با بهره‌وری بالا هستند.

موسی بی‌باک مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان درباره علت بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و راهکار ایجاد اشتغال برای آنها در گفت و گو با ایسنا- منطقه گلستان اظهار کرد:دانشگاه‌ها باید رشته‌هایی را در دانشگاه‌ها تدریس کنند که مورد نیاز بازار کارمان باشد در حالی که در حال حاضر بسیاری از رشته‌ها اشباع شده است.

بی‌باک افزود: اگر چه دانشجویان هزینه‌ها و زمان فراوانی صرف می‌کنند اما بازار کاری برای آن رشته وجود ندارد و در بازار کاربردی نیستند، در حالی که دانشگاه‌ها باید با توجه به نیازهای بازار کار دانشجو تربیت کنند.
وی یادآور شد: در بسیاری از موارد هنگامی که دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌شوند، هیچ مهارتی ندارد و کارفرمایان نیز به دنبال افراد با تجربه و با بهره‌وری بالا هستند. بنابراین نیاز است که دانشگاه‌ها با صنعت و سایر مراکز زیربط با بازار کسب و کار و کارآفرینی همکاری کنند و با تعامل بتوانند دانشجویان را کارآفرین تربیت کنند.

 

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: برای نخستین مرحله کافه کارآفرینی در استان گلستان افتتاح شد. جز نخستین استان‌هایی هستیم که در آن دانشجویان و افراد سرمایه‌گذار در زمینه کارآفرینی ایده‌های خود را در آنجا ارائه می‌کنند.

وی گفت: در کافه کارآفرینی، به بخش‌های ادرای پیشنهاد ‌شد تا بروکراسی اداری را حذف کنند که از این طریق فارغ‌التحصیلان پس از اتمام تحصیل با ایجاد واحدهای کارآفرینی بتوانند موجب رونق کسب و کار شوند.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 630
  • کد خبر : 53567