عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارآفرینی بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد:

کارآفرینی بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار است

کارآفرینی بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار است

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان بر گسترش کارآفرینی به عنوان بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار در شرایط اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در جمع دانشجویان مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد علی آبادکتول اظهار کرد: کارآفرینی به معنای ایجاد فرصت، خلق ایده و پذیرفتن مسئولیت ریسک در ایجاد یک فرصت شغلی و یا بنگاه اقتصادی است و کارآفرینی بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار است.

وی افزود: بالاترین سرمایه انسان سرمایه عمر است و بیشترین هزینه ای که ما در زندگی متحمل می شویم هزینه فرصت است. پس باید به دنبال روشی باشیم تا بتوانیم بهترین استفاده را از زمان و عمر خود داشته باشیم.

مازندرانی با اشاره به اینکه بیشترین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در رشته های محیط زیست، کشاورزی، حقوق و کامپیوتر وجود دارد، تصریح کرد: در دنیا بیش از 25 درصد از درآمدهای کشورها مربوط به بخش سلامت است و در کشور ما نیز بیش از 50 هزار میلیارد تومان گردش مالی در این حوزه انجام می شود و این فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با پزشکی از جمله مهندسی پزشکی فراهم می کند.

وی اضافه کرد: با تشکیل تیم های کاری، تشکیل تعاونی و اشتراک ایده ها و سرمایه ها می توان فرصت های شغلی فراوانی ایجاد کرد.

مازندرانی گفت: در سال 51 مجموع کارکنان کشور 900 هزار نفر بود و اکنون بیش از 6 میلیون نفر کارمند دولت هستند و دیگر ظرفیتی برای کار دولتی وجود ندارد و باید به سمت کارآفرینی حرکت کنیم.

وی بر گسترش فرهنگ خیرین کارآفرین نیز تاکید کرد و فعالیت افراد خیر در موضوع کارآفرینی را به عنوان خیر ماندگار عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: دولت برای حمایت از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی طرح های مختلفی از جمله تسهیلات اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر، طرح کارورزی، مشاغل خانگی و غیره را در حال اجرا دارد.

کارآفرینی بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار است

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 332
  • کد خبر : 53685